کد خبر: ۱۹۰۰۰۱
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
0
پول‌نیوز - خبرگزاری انگلیسی «رویترز» از افزایش صادرات نفت عراق در ماه ژوئیه (از یازدهم تیرماه تاکنون) پس از دو ماه کاهش به دلیل نشتی خط لوله و وقفه در فعالیت، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اطلاعات رسیده از منابع صنعتی عراق نشان می دهد در پی برگشت تولید نفت این کشور به حالت پیشین پس از دو ماه کاهش، حجم صادرات این کشور در ماه ژوئیه افزایش یافت.

روز پنجشنبه هفته گذشته میانگین حجم صادرات عراق از بندرهای جنوبی این کشور سه میلیون و ٢٨٠ هزار بشکه در روز بود که این میزان نسبت به سه میلیون و ١٨٠ هزار بشکه در روز در ماه ژوئن (خرداد- تیرماه) افزایش نشان می دهد.

حجم نفت تولید شده در منطقه شمالی این کشور از ٥١٤ هزار بشکه در روز در ماه ژوئن به ٥٥٠ هزار بشکه در روز در ماه ژوئیه رسید.

این افزایش برخلاف مشکل نشتی خط لوله در قسمت جنوبی این کشور اتفاق افتاد که به گفته شرکت های حمل و نقل و منابع تجاری به توقف کوتاه بارگیری در دو پایانه صادراتی در جنوب عراق منجر شد.

در آغاز سال جاری میلادی حجم تولید نفت عراق ٦٠٠ هزار بشکه در روز بود که به دلیل مشکل نشتی و تصمیم دولت مرکزی در بغداد، تولید نفت حوزه کرکوک به طور موقت متوقف شد.

عراق در سال ٢٠١٥ میلادی بیشترین سهم را در افزایش تولید نفت اوپک داشت اما تولید و صادرات نفت این کشور در سال جاری میلادی به دلیل نگهداری و تعمیر این تاسیسات کاهش یافت.

مسئولان دولت عراق می گویند این کاهش حجم صادرات به دلیل افزایش مصرف فصلی این کالا در این کشور بوده است.

یک منبع خبری دیگر اعلام کرد در پی نشتی، بارگیری در پایانه های جنوبی ١٢ روز به تاخیر افتاد و گفت: ما معتقدیم این کاهش حجم صادرات بسیار جزیی بود و پایانه ها اکنون در تلاش برای جبران این تاخیرند.

بندرهای جنوبی عراق بیشترین حجم نفت عراق را تامین می کنند و از طریق خط لوله نیز مقادیر کمی نفت به ترکیه صادر می شود.

پارسال با وجود تنش های ناشی از فعالیت داعش و کاهش سرمایه گذاری شرکت هایی که در حوزه های جنوبی عراق فعالیت می کردند، تولید روزانه نفت این کشور در آن مقطع زمانی بیش از ٥٠٠ هزار بشکه افزایش یافت.

مقام های دولت عراق پیش بینی می کنند رشد تولید این کشور در سال ٢٠١٦ میلادی کندتر خواهد بود.

برچسب ها: نفت عراق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: