May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۰۳۳۰
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
0
جمشید انصاری گفت :با اشاره به اینکه خرید گندم آغاز شده و تا به امروز 123 هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان توسط دولت خریداری شده است، لذا پیش‌بینی می‌کنیم امسال بتوانیم 25 درصد بیشتر از سال گذشته از کشاورزان استان گندم خریداری کنیم.
پرداخت خسارت محصولات کشاورزی زنجانپول‌نیوز- استاندار زنجان از پرداخت 82 درصدی خسارت‌های مربوط به بیمه محصولات کشاورزی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، جمشید انصاری در نشست خبری با اشاره به اینکه خرید گندم در استان از اواخر خردادماه سال جاری آغاز شده و تا به امروز 123 هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان توسط دولت خریداری شده است، افزود: این میزان خرید در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است، لذا پیش‌بینی می‌کنیم امسال بتوانیم 25 درصد بیشتر از سال گذشته از کشاورزان استان گندم خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد که امسال جزو سال‌هایی است که کشور بعد از سال 83 دوباره در بحث گندم به خودکفایی برسد، تصریح کرد: سال گذشته بر اساس ضوابط صندوق بیمه کشاورزی باید 305 میلیارد ریال به کشاورزان در بخش‌های مختلف پرداخت می‌شد که از این مقدار 222 میلیارد ریال پرداخت شده و 83 میلیارد ریال باقی مانده است. از طرفی امسال استقبال کشاورزان استان از بیمه محصولات کشاورزی 15 درصد افزایش داشته است که این نشان‌دهنده ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در استان است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در ادامه با اشاره به نرخ تورم در استان زنجان، اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه امسال نرخ تورم استان زنجان 7.7 درصد بود که با هفت‌دهم درصد کاهش در پایان خردادماه به 7 درصد رسید که این بدان معنی است که علاوه بر تداوم تک‌رقمی بودن نرخ تورم در استان، شاهد کاهش آن در استان بودیم. از طرفی نرخ تورم کشور در اردیبهشت‌ماه امسال 10.2 درصد بود که با هفت‌دهم کاهش به 9.5 درصد رسید که حاکی از عملی شدن سیاست‌های دولت در راستای کاهش نرخ تورم بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: