May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۱۵۳۵
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
0
جوادیان عضو هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزیگفت: میزان غرامت تعیین شده برای پرورش دهندگان میگو که باید از سوی صندوق بیمه کشاورزی پرداخت شود ۸۰ تا ۹۰ میلیارد ریال است که با برطرف شدن مشکل محدودیت منابع پرداخت می­شود.
بررسی پرونده خسارت دیدگان پرورش میگو در مراحل پایانیپول‌نیوز - مزرعه های پرورش میگو با احراز سلامت مزرعه ها از سوی سازمان دامپزشکی کشور و استان بیمه می شود و برای بیمه کردن آنها محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر جوادیان عضو هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی گفت: میزان غرامت تعیین شده برای پرورش دهندگان میگو که باید از سوی صندوق بیمه کشاورزی پرداخت شود ۸۰ تا ۹۰ میلیارد ریال است که با برطرف شدن مشکل محدودیت منابع پرداخت می­شود.

دکتر جوادیان افزود: در ۱۰ سال گذشته بیش از 6 برابر حق بیمه دریافتی از صاحبان مزرعه های پرورش میگو در استان بوشهر غرامت از سوی صندوق بیمه کشاورزی پرداخت شده است.

وی یادآور شد: کل حق بیمه ای که در ۱۰ سال گذشته از سوی پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر پرداخت شده 17 میلیارد ریال است این درحالی است که در این مدت ۱۰۰ میلیارد ریال غرامت به این بخش پرداخت شده است.

جوادیان گفت: با پایان ارزیابی ها و تکمیل پرونده های خسارت پرورش دهندگان میگو و تامین اعتبار، غرامت خسارت دیدگان این بخش در استان بوشهر پرداخت می شود.

عضو هیات مدیره صندوق بخش کشاورزی کشور افزود: سال گذشته تعهد این صندوق ۱۲ هزار میلیارد ریال بود که از این میزان با وجود همه مشکلات اعتباری دولت، زمان بیمه گری و ارزیابی ها ۹ هزار میلیارد ریال معادل ۷۴٫۵ درصد پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر صندوق بیمه بخش کشاورزی کشور ۳۳۰۰ میلیاردریال از مجموع تعهدات سال ۹۴ به کشاورزان بدهکار است که براساس پیگیری ها تلاش می شود که این بدهی پرداخت شود.

دکتر جوادیان افزود: براساس برنامه ریزی دولت در قانون برنامه پنجم توسعه باید ۵۰ درصد ظرفیت تولید کشور بیمه شود که در زمان حاضر ۳۸ تا ۴۰ درصد این ظرفیت اجرا شده و تلاش می شود در سال پایانی برنامه و آغاز برنامه ششم دولت با تامین منابع بتواند به هدف پوشش بیمه خود برسد.

وی بیان کرد: در سال ۹۵، دولت و مجلس در قالب تبصره ۱۳ قانون بودجه سال جاری ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بابت حق بیمه سهم دولت بعنوان یارانه به صندوق بیمه کشاورزی تخصیص دهند.

جوادیان با اشاره به رشد قابل توجه سهم دولت در سالجاری افزود: محل تامین این منابع از ماده ۱۰ و۱۲ قانون مدیریت بحران است که امیدواریم دولت امکان تامین منابع در تخصیص های بعدی را داشته باشد تا بتوانیم برنامه بیمه ای خود را در این چارچوب عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت ریسک و خسارت محصولات و مناطق مختلف متفاوت است گفت: ۱۵۳محصول و فعالیت در همه زیربخشهای کشاورزی زیر پوشش بیمه است که در زمان حاضر ۸۵ تا ۹۰ درصد محصولاتی که در چرخه تولید کشت می شوند بیمه پذیری آنها اعلام شده است.

جوادیان بیان کرد: در باغات ۶۵درصد خسارت پرداختی مربوط به سرمای بهاره و یخبندان، درمحصول خرما بیشترین خسارت مربوط به خطر خشکیدگی خوشه خرما، در زراعت بیشترین خسارت پرداختی مربوط به خشکسالی و در بخش دام، طیور و آبزیان خسارت ها مربوط به بیماری های عمومی و قرنطینه ای است.

جوادیان گفت: در سال های اخیر با توجه به اینکه یارانه دولت به بیمه بخش کشاورزی با مشکل مواجه شده است طبیعی است که در این قسمت سیاست انبساطی نداریم ولی بعنوان عامل محدود کننده نیز نیست.

وی درباره نخیلات در استان بوشهر افزود:۵۰ درصد سطح زیر کشت نخیلات بیمه شده و ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد ریال غرامت مشمول آنان شده که بزودی پرداخت می شود.

گفتنی است بخشی از تأخیر در پرداخت غرامات میگوی پرورشی، مربوط به رسیدگی به پاره­ای از اعتراضات می­باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: