May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۰۶۰۶
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
0
حمید گرمابی گفت:‌ متاسفانه با وجود کیفیت مناسب آب های معدنی داخلی برخی از برندهای خاص و مشهور جهانی با قیمت های گران و از 30 تا 60 هزار تومان در فروشگاه‌ها به ویژه شمال تهران عرضه و به فروش می‌رسد.
آبهای معدنی 60 هزار تومانی در پایتختپول‌نیوز - یک نماینده مجلس دهم شورای اسلامی گفت: برندهای چند ده هزار تومانی آب های معدنی مشهور خارجی در فروشگاه های تهران با وجود آب معدنی های داخلی به فروش می رسد.

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی اظهار کرد:‌ متاسفانه با وجود کیفیت مناسب آب های معدنی داخلی برخی از برندهای خاص و مشهور جهانی با قیمت های گران و از 30 تا 60 هزار تومان در فروشگاه‌ها به ویژه شمال تهران عرضه و به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد :‌در سال های گذشته ایران یکی از صادر کنندگان بزرگ آب های معدنی با برندی خاص به کشورهای عربی مانند عربستان و  کشور های همجوار بود ولی به دلیل عدم ثبت برند ایران در بازار جهانی برخی ازکشور های اروپایی با سو استفاده از شرایط حاکم از این برند استفاده و آن را به نام خود در بازار جهانی ثبت کردند .

گرمابی در خصوص جایگاه صادرات آب های معدنی ایران در بازار جهانی گفت :‌ اکنون بازار گسترده داخلی با برند های مناسب دارای جایگاه خوبی در صادرات هستند ولی به دلیل فرهنگ نادرست و باور غلط برخی از افراد که معتقدند کالاهای خارجی از نمونه داخلی بهتر است از برندهای خارجی  استقبال می کنند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به واردات آب های معدنی افزود : واردات آب به دلیل حجم زیادی که دارد نیازمند هزینه بیشتری است، بنابراین باید با افزایش تعرفه ها از واردات کالاهایی مانند آب معدنی جلوگیری شده و با برند سازی و ارتقای کیفیت بسته بندی ، قدرت رقابت تولیدکنندگان بازار داخلی را توسعه دهیم .

وی تصریح کرد :‌ اما بازار تقاضای برندهای خارجی چند هزار تومانی آب های معدنی بسیارکم است و افراد کمی از این برندها استقبال می کنند، این در حالیست که برخی با استفاده از روش های مختلف مانند تصفیه کننده ها ،‌ جوشاندن آب یا روش های دیگر حتی به سراغ آب معدنی های  ارزان هم نمی روند.

گرمابی درپایان گفت :‌ نظارت و برخورد شدید با واردکنندگان آب های معدنی ،‌ ارتقای بسته بندی های داخلی ،‌ افزایش های تعرفه های وارداتی ،‌ فرهنگ سازی و آگاه سازی اذهان عمومی می تواند در گرایش مردم به محصولات داخلی موثر باشد.
برچسب ها: آب معدنی ، فروش ، برند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: