کد خبر: ۱۹۰۶۱۵
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
0
پول‌نیوز - کشف کالای قاچاق از ابتدای امسال تا کنون در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش 8 درصدی دارد

رئیس پلیس آگاهی استان در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده از ابتدای امسال تا کنون بیش از 86میلیارد ریال است این در حالی است که این رقم در مدت مشابه پارسال 80 میلیارد ریال بود .

سرهنگ پاکرون افزود: این میزیان افزایش کشفیات اگر چه تلاش پلیس را برای مقابله با این پدیده شوم اقتصادی نشان میدهد اما از هجوم قاچاق به بازارهای استان نیز حکایت دارد .

وی خواستار اختصاص امکانات بیشتر به پلیس برای مبارزه با قاچاق کالا شد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد به علت قرارگرفتن در گذرگاه های مهم شمال به جنوب از مسیرهای مهم قاچاق کالا محسوب می شود .

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هم گفت : به منظور کنترل و مقابله با قاچاق کالا ایستگاه های بازرسی در گلوگاه های مهم و جادهای اصلی استان احداث خواهد شد .

آقای بهمنی افزود : راه اندازی بانک اطلاعاتی کشفیات قاچاق برای ثبت مشخصات کالاهای قاچاق و قاچاق چیان هم دردست اقدام است .

معاون قضایی دادگستری استان هم به عزم جدی دستگاه قضا در استان برای مبارزه جدی با قاچاق اشاره کرد و گفت : مبارزه با این معضل اقتصادی به عنوان یکی از سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی وظیفه همگانی است و دستگاه های متولی باید اقدام و عملشان را در این زمینه شدیدتر و منسجم تر کنند .

گشتاسبی افزایش کشف کالای قاچاق را نشانه ناکافی بودن برخوردهای مجریان طرحهای اقتصادی عنوان کرد و گفت : ضروری است تا نهادهای فرهنگی ، رسانه ها ، مبلغان دینی عوارض قاچاق کالا در جامعه را تبیین کنند .
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: