کد خبر: ۱۹۱۰۶۵
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
0
درصد لوازم ‌تحریر کشور وارداتی است ، موسی فرزانیان گفت : ایران در زمینه تولید مداد، خودکار، پاک کن، خط کش، دفتر و سوزن منگنه فعالیت خوبی دارد.
75 درصد لوازم ‌تحریر کشور وارداتی استپول‌نیوز - رئیس اتحادیه نوشته افزار تهران گفت: 75 درصد لوازم التحریر از طریق واردات و 25 درصد از محل تولید داخلی تأمین می شود.

موسی فرزانیان افزود : ایران در زمینه تولید مداد، خودکار، پاک کن، خط کش، دفتر و سوزن منگنه فعالیت خوبی دارد.

وی همچنین با بیان اینکه لوازم تحریر داخلی کیفیت قابل قبولی دارد ، اظهار داشت : تولیدات دفاتر ایرانی به نسبت دیگر اقلام لوازم تحریر وضعیت بهتری دارد و تنها یک یا دو درصد دفاتر موجود در بازار ایران، خارجی است.

فرزانیان گفت : بیش از 90 درصد تولیدات نوشت افزار داخلی به راحتی در بازار به فروش میرسد اما تولیدات وطنی به دلیل قیمت تمام شده بالا، قدرت رقابت با اجناس چینی را ندارد.

وی تصریح کرد: دولت و بانکها باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت بیشتری کنند زیرا واردات بی رویه تولیدات چینی عرصه را بر تولیدکنندگان داخلی تنگ کرده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه نوشت افزار تهران گفت: چنانچه سازمانها و نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما فرهنگ استفاده از نوشت افرار ایرانی را ترویج کنند ، همگان شاهد جهش بزرگی در زمینه خودکفایی لوازم التحریر ایرانی خواهند بود.

وی افزود: صنعت نوشت افزار از صنایع پرکاربرد در جهان به شمار می رود که طیف گسترده ای از مصرف کنندگان را شامل می شود به طوری که وجود عواملی مانند رشد جمیعت، بالا رفتن میزان سواد، افزایش میزان ثبت نام مدارس، افزایش کسب وکارها و... باعث شده است سالهای اخیر همگان شاهد افزایش میزان تقاضای جامعه جهانی و در نتیجه رشد چشمگیر این صنعت در کشورهای در حال توسعه باشند.

فرزانیان در مصاحبه با رادیو اقتصاد تصریح کرد: سرمایه گذاری های گسترده داخلی و خارجی فرصت مناسبی خواهد بود تا علاوه بر رشد این صنعت در کشور، امکانات ورود تکنولوژی و دانش فنی در تولید نوشت افزار و سایر لوازم جانبی با هدف تأمین نیاز داخل و صادرات محقق شود.

وی اذعان داشت: خوشبختانه قدم های موثری در زمینه تولید لوازم تحریر برداشته شده و هر ساله کارخانه هایی برای تولید این محصولات مورد نیاز کشور وارد عرصه تولید می شود البته بر روی برخی کالاها هنوز جای کار بسیاری وجود دارد تا نیاز کشور را تولیدکنندگان ایرانی بتوانند تأمین کنند اما نسبت به سالهای گذشته تنوع محصولات تولید داخلی بیشتر شده است.

فرزانیان در ادامه با اشاره به اینکه یک بعد اصلی صنعت نوشت افزار کار فرهنگی است، گفت: استفاده از نوشت افزار از کودکی آغاز می شود پس باید از همان ابتدا ابعاد فرهنگی آن را در نظر گرفت، شکل گیری یک فرهنگ از کودکی آغاز و تا زمانی که فرد بزرگ می شود آن فرهنگ ادامه می یابد و در فرد نهادینه می شود.

وی افزود: فضای نسل امروز به دلیل برخورداری از شبکه های اجتماعی مختلف، اینترنت، ماهواره و... بسیار با فضای نسلهای قبل فرق دارد و دسترسی به اطلاعات در شکلگیری فرهنگ بسیار تاثیرگذار است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: