April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۱۲۸۷
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
0
فرهاد پرورش گفت: ۹۰ درصد مسافران در 10 فرودگاه اصلی کشور ‌جابه‌جا می‌شوند و 10 درصد بقیه در ۹۰ درصد فرودگاه‌های کشور. این به آن معنا است که شهرهای اصلی پروازهای بزرگ‌تر دارند و هواپیمای کوچک درفرودگاه‌های شهرهای کوچک وجود ندارد.
مذاکره برای تامین ۲۰ فروند هواپیمای کوچکپول‌نیوز -مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ درخصوص نیاز کشور به هواپیماهای کوچک، گفت: فرودگاه‌هایی در کشور وجود دارند که تنها هفته‌ای سه تا ۴ پرواز دارند درحالی که می‌توان با تجهیز آنها به هواپیماهای کوچک روزی دو تا سه پرواز داشته باشند.

فرهاد پرورش اعلام کرد، اینکه براساس آمار موجود چیزی بیش از ۶۰فرودگاه کوچک در ‌کشور ‌وجود دارد که بیشتر درشهرهای کم‌برخوردار قرار دارند، تصریح کرد: ۹۰ درصد مسافران در 10 فرودگاه اصلی کشور ‌جابه‌جا می‌شوند و 10 درصد بقیه در ۹۰ درصد فرودگاه‌های کشور. این به آن معنا است که شهرهای اصلی پروازهای بزرگ‌تر دارند و هواپیمای کوچک درفرودگاه‌های شهرهای کوچک وجود ندارد. این درحالی است که در بسیاری از این شهرها استادان، دانشجویان، مقامات محلی و حتی تاجران زیادی در رفت و آمد با تهران و سایر مراکز استان‌ها هستند و با انجام پروازهای روزانه می‌توان شهرهای کوچک را به شهرهای بزرگ‌تر و استان‌های مرکزی متصل کرد.

پرورش با توضیح اینکه پیش‌تر دستوری از شخص وزیر داشتیم که هواپیمایی هما روی این موضوع کار کند، گفت: فرصتی که پسابرجام به ما داد این بود که ما با کمپانی‌هایی که صاحب هواپیماهای کوچک هستند وارد مذاکره شویم. درحال حاضر تنها چند فروند از هواپیمای کوچک که آن هم از نوع ATR قدیمی فرانسه است، نزد هواپیمایی آسمان عملیاتی است. وی ادامه داد: با مطالعه قبلی ازبین چند کمپانی که صاحب این هواپیماها هستند ما خرید ۲۰ فروند را پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر این پروژه به نتیجه برسد تقریبا می‌توانیم ‌حدود ۵۰ تا ۶۰درصد نیاز این فرودگاه‌ها را پوشش دهیم و مشکل این مناطق را حل کنیم. ضمن اینکه ‌نیازمند توسعه آن نیز خواهیم بود به اعتقاد ما طی 10 سال آینده تا ۵۰ فروند هم ظرفیت افزایش این نوع هواپیماها وجود دارد. مزایای هواپیماهای کوچک این است که می‌توانند دو تا چند مرتبه در روز پرواز برقرار کنند، اما ظرفیت هواپیماهای بزرگ‌تر حتی با یک پرواز در روز هم پر نمی‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: