April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۱۸۹۶
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
0
مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران ،با اشاره به توزیع میوه های ممنوعه خارجی گفت: با توجه به اقدامات نسبی که در خصوص کاهش ورود میوه های ممنوعه انجام شد به طور مقطعی میوه های قاچاق در بازار کم شد، اما متاسفانه مجددا توزیع این میوه ها از سر گرفته شده است.
خود نمایی میوه های ممنوعه خارجیپول‌نیوز - با توجه به اقدامات نسبی که در خصوص ورود میوه های ممنوعه انجام شده ،اما همچنان شاهد توزیع این محصولات قاچاق در بازار هستیم.

خود نمایی میوه های ممنوعه خارجی از سر گرفته شدمجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران ،با اشاره به توزیع میوه های ممنوعه خارجی اظهارداشت: با توجه به اقدامات نسبی که در خصوص  کاهش ورود میوه های ممنوعه انجام شد به طور مقطعی میوه های قاچاق در بازار کم شد، اما متاسفانه مجددا توزیع این میوه ها از سر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه  توزیع میوه های ممنوعه برخلاف مسیر تولید است، گفت: در صورت استمرار توزیع میوه های ممنوعه تولید محصولات جالیزی و باغی با چنین قیمتی امکان پذیر نیست ، ضمن آنکه این میوه ها به سبب عدم نظارت قرنطینه ای می تواند به سلامت جامعه نیز آسیب جدی وارد کند.

نائب رئیس اتحادیه باغداران ادامه داد: مسئولان امر و بخش حاکمیتی نباید نسبت به این مسائل بی تفاوت باشند بلکه لازم است دستگاه های نظارتی قوانین و مجازات سخت گیرانه ای برای برخورد با خاطیان در دستور کار  خود قرار دهند تا قاچاق و توزیع میوه های خارجی در سطح شهر متوقف شود.

وی با اشاره به برتری میوه های داخلی در مقایسه با میوه های خارجی بیان کرد: با توجه به تولید مازاد برنیاز مصرف کنندگان، تنوع کیفیت و قیمت مناسب محصولات داخلی در مقایسه با مشابه خارجی توزیع میوه های ممنوعه تنها تیشه به ریشه تولید کشور می زند به گونه ای که همانند سال های گذشته به کشور مصرف کننده تبدیل می شویم.

 توزیع میوه های خارجی ادامه دارد

همچنین حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی، گفت: در حال حاضر برخی اقلام میوه های ممنوعه خارجی از قبیل گلابی چینی،پرتقال مصری، لیمو ترش برزیل و ترکیه در حاشیه میدان خارج از دید مامورین در میادین میوه و تره بار توزیع می شود.

وی افزود: بازرسین اصناف و دستگاه های مربوطه بر توزیع میوه های خارجی نظارت دارند وبه دنبال برخورد با واردکنندگان هستند.

مهاجران در خصوص تاثیر توزیع میوه های ممنوعه بر تولید داخل بیان کرد: توزیع میوه های خارجی در برابر تولید انبوه داخل بسیار اندک است ضمن آنکه قیمت و کیفیت محصولات داخلی با خارجی قابل قیاس نیست.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به قیمت برخی اقلام میوه های قاچاق تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلو گلابی چینی با نرخ 10 هزار تومان، پرتقال مصری 7 الی 9 هزار تومان، لیموترش برزیل 12 الی 13 هزار تومان به فروش می رسد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: