April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۳۰۹۵
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
0
یزدانی مدیر عامل شهرک های صنعتی در خصوص وضعیت شهرک های صنعتی کشور گفت: یکی از ماموریتی های که دولت، در دهه 60 به دنبال قانون توسعه صنعتی کشور اقدام کرد بحث تصویب قانون شرکت های صنعتی ایران بود؛ در چارچوب این قانون در کل کشور تا به امروز 950 شرکت و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در کشور داریم.
الویت اعطای وام به واحدهای با ظرفیت بالای 50 درصد استپول‌نیوز - مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور گفت:محدویتی برای واحدهای صنعتی خواهان دریافت تسهیلات دولتی وجودندارد.

گفتنی است در ادامه این بازدید نشست خبری مدیرعامل شهرک های صنعتی و صنایع کوچک برگزار شد که جزییات آن به شرح زیر است:

یزدانی مدیر عامل شهرک های صنعتی در خصوص وضعیت شهرک های صنعتی کشور اظهار داشت: یکی از ماموریتی های که دولت، در دهه 60 به دنبال قانون توسعه صنعتی کشور اقدام کرد بحث تصویب قانون شرکت های صنعتی ایران بود؛ در چارچوب این قانون در کل کشور تا به امروز 950 شرکت و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در کشور داریم.
 
وی افزود:ایجاد مزیت های لازم برای حضور سرمایه گذران در شهرک های صنعتی مانند ایمنی، آب، برق، گاز، تصفیه خانه و فاضلاب را در دستور کار قرار دادیم.
 
یزدانی در ادامه بیان داشت: به دلیل اینکه خدمات فنی و پشتیبانی در داخل این شهرک ها وجود دارد استقرار سرمایه گذران در شهرک های صنعتی به نفع آنهاست.
 
مدیرعامل شهرک های صنعتی با اشاره به اینکه سیاست های کلی ما بر عدم توسعه شهرک های موجود است، تصریح کرد: در  شرایط اقتصادی موجود در داخل شهرک ها حدود 37 هزار واحد دارای پروانه بهره برداری هستند که حدود 20 درصد آنها راکد هستند و حدود 50 تا 70 درصد این شهرک ها فعالیت می کنند.
 
یزدانی در این نشست عنوان کرد: در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور محدودیتی برای جذب سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد.
 
وی همچنین افزود: دو ماه قبل در اتاق بازرگانی ایران تفاهم نامه ای با اتاق صنایع استانبول به امضا رسید که طبق آن بنابر این شد که کشور ترکیه 140 واحد تولیدی با بیش از ده میلیارد دلار سرمایه در شهرک های صنعتی ایران مستقر کند.
 
یزدانی با اشاره به 80 هزار و 456 واحد  صنعتی کوچک و 4 هزار و 362 واحد متوسط بین صنایع کشور بیان داشت:  طبق مطالعه بر صنایع 80 کشور دنیا یکی از مهمترین مشکلاتی که واحدهای صنعتی کوچک با آن دست و پنجه نرم می کنند مشکل نقدینگی است و در اولویت بعد مشکل امنیت سرمایه گذاری مطرح می گردد که باید نسبت به حل آن و ایجاد امنیت خاطر برای سرمایه گذران اقدام شود.
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اظهار داشت: بحث بعدی که در عملکرد شهرک های صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد نگرانی تولید کننده ها در خصوص بازار است که قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی به آن دامن می زند.
 
وی ضمن اشاره به کار آمد بودن قانون مالیات بر ارزش افزوده، اذعان داشت: از آنجایی که هنوز صندوق های مکانیزه فروشگاه ها به طور کامل راه اندازی نشده اداره مالیاتی نسبت به اخذ آن به واحدهای تولیدی مراجعه می کنند در صورتی که مصرف کننده نهایی پرداخت کننده این مالیات است.
 
یزدانی تصریح کرد: بحث آموزش و تعلیم نیروهای فعال در صنایع کوچک و متوسط از مهمترین اقداماتی است که مورد بی توجهی صاحبان این صنعت قرار گرفته و همچنین در حوزه های مالیاتی، تامین اجتماعی، فروش و تامین مالی این واحدها مشاوری در کنار خود ندارد و باید سعی کنیم تا ارتباط سیستمی بین صنایع کوچک و بنگاهای بزرگ برقرار سازیم.
 
مدیرعامل  شرکت شهرک های صنعتی با اشاره به صحبت های رئیس سازمان صدا و سیما مبنی بر تاسیس شبکه در رسانه ملی تحت عنوان صنایع کوچک و متوسط بر اهمیت این بخش از صنعت تاکید کرد.
 
وی در خصوص تاثیر وضعیت شهرک های صنعتی در صادرات عنوان کرد: بسته به نوع فعالیت و محل استقرار شهرک های صنعتی صادرات در بین صنایع کوچک و متوسط جریان دارد.
 
یزدانی بیان کرد: در کار گروه ملی که امسال بعد از نام گذاری اقتصاد مقاومتی شکل گرفت بحث اطلاع رسانی برای اعطای تسهیلات به واحدهای که 60 درصد پیشرفت داشتند و یا واحدهای فعال زیر ظرفیت اسمی مطرح شد.
 
وی در ادامه افزود: فایل جدیدی برای ثبت نام صنایع کوچک متقاضی در سامانه بهیم یاب طراحی شد که از طریق آن 43 هزار نفر ثبت نام کردند و تاکنون 14 هزار و 500 نفر در کار گروه های استانی تصویب شده و به تدریج به بانک برای استفاده از تسهیلات معرفی می شود، در حال حاضر 5 هزار و 500 واحد برای استفاده از این تسهیلات به بانک ها معرفی شده است.
 
یزدانی معاون وزیر صنعت معدن تجارت ومدیرعامل شهرک های صنعتی کشور دررابطه باپرداخت تسهیلات دولت به واحدهای صنعتی دچارمشکل،گفت:درزمینه اعطای این تسهیلات محدودیت و شرایط خاصی قایل نشده ایم و تمامی واحدهای تولیدی با مراجعه به بانک ها قادر به دریافت این وام ها خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهترنیست این منابع دراختیار واحدهای فعال قرار بگیرد،افزود:به طور حتم الویت با واحدهای صنعتی ایی است که باظرفیت بالای 50 درصد فعالند و یا آنهایی که امکان صادرات دارند برای گرفتن وام ارجحیت داشته و خود بانک ها نیز تمایل بیشتری به پرداخت منابع مالی به افراد مذکور دارند.

یزدانی باتاکید دوباره بر عدم درصد بندی  وبودجه بندی مشخص برای اعطای این تسهیلات اذعان داشت:9200طرح صنعتی نیمه کاره که بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، مشمول دریافت این تسهیلات شده اندو علاوه برآن 36 طرح نیمه کاره درسال جدید ازاین وام ها برخوردار شده اند .
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: