May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۳۳۸۳
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
0
منوچهر طاهایی گفت: ۱۵۵ طرح صنعتی در هفته دولت با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی به بهره‌برداری خواهد رسید که سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی را در پی داشته است. بر این اساس برآورد می‌شود که اشتغال مستقیم این طرح‌ها ۹ هزار نفر باشد.
افتتاح 155 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیاردیپول‌نیوز - سخنگوی وزارت صنعت از افتتاح ۱۵۵ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی خبرداد و گفت: اشتغال مستقیم این طرح‌ها ۹ هزار نفر است.

منوچهر طاهایی در نشست خبری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۵۵ طرح صنعتی در هفته دولت با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی به بهره‌برداری خواهد رسید که سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی را در پی داشته است. بر این اساس برآورد می‌شود که اشتغال مستقیم این طرح‌ها ۹ هزار نفر باشد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در عین حال، ۸ طرح بزرگ صنعتی نیز با حضور رئیس‌جمهور و معاون اول وی به بهره‌برداری خواهد رسید که در استان‌های هرمزگان، سمنان، مرکزی، قم، البرز، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری خواهند بود. این در حالی است که البته مشکل کمبود نقدینگی وجود دارد و نیاز واقعی بخش صنعت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در سال است.

وی تصریح کرد: در سه ماهه ابتدای سال جاری ۲۸ هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن تسهیلات داده شده است؛ ضمن اینکه در قالب رونق در ۷۵۰۰ واحد صنعتی نیز، ۱۳۰۴ طرح توانسته‌اند در مجموع ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند که میانگین برای هر طرح، یک میلیارد تومان پرداخت شده است.  

طاهایی با بیان اینکه طی سه ماهه نخست امسال با فضای مناسب ایجاد شده، رشد صنعتی به ۴.۲ درصد رسیده که امید است روند افزایشی داشته باشد؛ البته چندی است که ما در وزارت صنعت، معدن وتجارت، نهضت مردمی حمایت از تولید داخلی را راه‌اندازی کرده و درصدد است تا با معضل کالاهای قاچاق شده به کشور و مصرف کالاهای خارجی را مدیریت کند.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: