April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز -یک مقام بلندپایه مالزی روز جمعه افشا کرد مذاکرات این کشور و شورای همکاری خلیج فارس برای رسیدن به توافقنامه تجارت آزاد پس از 5 سال به نتیجه نرسیده است و ادعا کرد بحران جهانی و نبردهای سوریه دلیل به توافق نرسیدن دو طرف تاکنون است.

'مصطفی محمد' وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی، اعلام کرد این کشور و شورای همکاری خلیج فارس در تلاش برای ترسیم و رسیدن به یک چارچوب توافقنامه تجارت آزاد هستند.

وی گفت: رشد آرام مناسبات اقتصادی در منطقه پس از بحران جهانی و همچنین درگیری در کشورهای دیگر منطقه یعنی سوریه از دلایلی دو طرف است که باعث شد پیشرفتی در این زمینه صورت نگیرد.

وزیر مالزیایی گفت: ما هنوز هم مشتاق (به توافقنامه تجارت آزاد با شورای همکاری خلیج فارس) هستیم و در مذاکرات با وزیر تجارت عربستان تاکید شد که مسائل نیاز به تسریع دارد.

وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی، گفت که هیچ حرکتی از سال 2011 میلادی و پس از امضای یادداشت تفاهم برای توافقنامه تجارت آزاد بین دو طرف انجام نشده است.

تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز' نوشت: مالزی مشتاق است براساس توافقنامه تجارت آزاد در زمینه کالا، خدمات و سرمایه گذاری با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات متحده عربی همکاری کند.

'مصطفی محمد' در نشستی با رسانه ها پس از برگزاری یک سمپوزیوم تجاری توسط اتاق بازرگانی مالزی – عرب، گفت بحران جهانی فعالیت ها برای سرمایه گذاری را کند کرده، اگرچه تجارت به غرب آسیا و شمال آفریقا افزایش یافته است.

مالزی در حال حاضر بازار محصولات حلال کشورهای حوزه خلیج فارس را هدف قرار داده و در حال برنامه ریزی برای صادرات سه میلیارد دلار محصولات حلال به این کشورها است.

مالزی سال گذشته میلادی نیز اعلام کرد مذاکرات با شورای همکاری خلیج فارس در مورد موافقتنامه تجارت آزاد را از این سال از سر می گیرد.

این وزیر مالزیایی سال گذشته نیز ادعا کرده بود مذاکرات با اعضای این شورا برای تجارت آزاد به دلیل ناآرامی های سیاسی در منطقه عربی متوقف شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: