April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۵۸۰۲
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
0
پول‌نیوز - دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: 4 و نیم میلیون نفر از دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در ایران مجرد هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی در نهمین دوره همایش اندیشه های آسمانی در جمع دبیر شورای فرهنگ عمومی: افزایش سن ازدواج در بین جوانان کشور فعالان کانونهای فرهنگی مساجد در مشهد گفت: آمارهای ازدواج و طلاق در کشور رضایت بخش نیست و سن ازدواج افزایش یافته است و درحال حاضر 11 میلیون جوان مجرد در ایران وجود دارند که حدود 4 ونیم میلیون نفر آنها دانشجو هستند.

حجت الاسلام حسین شاه مرادی افزود: سخت کردن شرایط ازدواج و چشم هم چشمی  خانواده ها از مهمترین دلایل کاهش ازدواج است  و علاوه برآن رسانه ها، ماهواره ها و فضاهای مجازی نیز سبب تغییر سبک زندگی شده اند.

وی گفت: کانون‌های مساجد یکی از مهم‌ترین مراکزی هستند که می‌توانند زمینه خودسازی جوانان، خانواده ها و جامعه را فراهم کنند.

جت الاسلام شاه مرادی افزود:  آمار طلاق در سال 95 نسبت به سالهای قبل حدود 30 واحد افزایش یافته است که بیشترین طلاقها در 5 سال نخست زندگی زناشویی و به دلیل ناآگاهی زن و شوهر از شاخصهای مرتبط با تحکیم خانواده رخ می دهد.

او تاکید کرد: کانونهای مساجد و مشاوره هابه عنوان سرمایه ای اجتماعی می توانند نقش مهمی در آگاه سازی زوجین و آموزش آئین همسرداری داشته باشند.

12 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاها و 10 هزار کانون در شهرهای کشور فعال است.

نهمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی با حضور 2 هزار و 150 مدیر کانونهای فرهنگی هنری تازه تاسیس از دوم شهریورماه در مشهد آغاز شده و تا 20 تا شهریور ادامه دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: