April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۶۲۴۹
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
0
پول‌نیوز - معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی از توزیع روزانه ٣٦ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در کشور خبر داد که ٣٥ درصد بنزین توزیعی کشور را دربرمی گیرد.

مراسم تودیع «سیدناصر سجادی» مدیر پیشین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و معارفه «منصور ریاحی» به جای وی امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

 در این مراسم، «عباس کاظمی» به اجرای طرح سامانه هوشمند کارت سوخت و همچنین طرح پیمایش در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: اجرای این دو طرح ملی به حفظ منافع ملی انجامید و در صنعت نفت برگ زرینی را برجای گذاشت.

کاظمی گفت: اجرای طرح توزیع سوخت به خودروهای سنگین بر اساس پیمایش روزانه هشت میلیون لیتر در مصرف نفت گاز کشور صرفه جویی به همراه داشته است.

 از آغاز مهرماه پارسال طرح توزیع سوخت بر اساس پیمایش در کشور آغاز و هر دو تا سه ماه یکبار تغییراتی در سهمیه ها انجام شد.

معاون وزیر نفت تاکید کرد قیمت نفت گاز باید مانند بنزین هر چه زود تر منطقی شود و افزود: سامانه هوشمند کارت سوخت را تا زمان کاهش مصرف، مهار کامل قاچاق و واقعی شدن قیمت حفظ خواهیم کرد.

اول مردادماه رییس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده های نفتی اعلام کرد اجرای طرح تخصیص سوخت به ناوگان دیزلی بر حسب پیمایش، به کاهش ٧١ درصدی قاچاق نفت گاز در 2 ماه نخست امسال منجر شد.

«حسین عادلی» افزود: پارسال نسبت به سال 13٩٣ با اجرای طرح پیمایش، میزان محموله های قاچاق کشف شده فرآورده های نفت سفید ٢٥ درصد، نفت گاز ٤٥ درصد و نفت کوره ٥٨ درصد کاهش داشت. 

** امکان واردات بنزین باکیفیت در پی اجرای طرح برندسازی

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: تغییر سوخت نیروگاه ها به گاز طبیعی سبب شد در سه سال گذشته شاهد لحظه ای خاموشی نباشیم.

به گفته وی، هدف از اجرای طرح اعطای برند تضمین کیفیت خدمات در جایگاه هاست.

وی گفت: اکنون شرکت پخش فرآورده های نفتی با ٢٠ میلیون و ٦ هزار نفر مشتری و صاحبان حقیقی و حقوقی روبروست که پاسخگویی و نظارت بر آن کار بسیار مشکل، وقت گیر و هزینه بر است اما با اجرای این طرح فقط با ١٠ تا ٢٠ برند در کشور روبرو در تعامل خواهد بود.

به گفته وی، اجرای درست طرح برندسازی افزون بر افزایش کیفیت خدمات، ارتقای کیفیت بنزین را نیز به دنبال خواهد داشت.

کاظمی اعلام کرد با اجرای موفق طرح برندسازی امکان واردات بنزین براساس استانداردهای کشور ایجاد می شود.

این مقام افزود: پس از اجرای این طرح و ارتقای کیفیت خدمات به سوی ایجاد زمینه واردات بنزین با کیفیت بالا از سوی بخش خصوصی حرکت می کنیم.

وی افزود: امکان واردات بنزین برای افراد دارای صلاحیت، نخست از جزایر و مناطق آزاد آغاز می شود.

چندی پیش «محمدرضا مظلومی» مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، اعلام کرد در طرح برندینگ مجوز ساخت هیچ گونه جایگاه سوخت را که به صورت انفرادی ساخته شود، نمی دهیم. بدین ترتیب می توان گفت ساخت انفرادی جایگاه های سوخت در ایران ممنوع است.

به گفته وی این طرح برای جایگاه های سوخت بنزین، گازوییل و گاز مایع (سی.ان.جی) اجرا می شود و مجوز جایگاه سازی فقط برای شرکت های برند صادر می شود.

وزیر نفت هفتم اردیبهشت ماه دستورالعمل شیوه ارزیابی شرکت های صاحب صلاحیت معتبر (برند) برای توزیع فرآورده های نفتی و سی.ان.جی را برای اجرا به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ابلاغ شد.

هدف اصلی راه اندازی شرکت های صاحب صلاحیت یا برند ارتقای رفاه، ایمنی و افزایش کیفیت خدمات قابل ارایه به مصرف کنندگان، ارایه خدمات بهتر و مطلوب تر در زمینه عرضه فرآورده های نفتی به مردم، حمایت از بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابتی در کشور اعلام شده است.

بر اساس این دستورالعمل شرکت صاحب صلاحیت یا برند، شرکتی است که مجموعه ای از جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی و سی.ان.جی را زیر پوشش خدمات قرار می دهد که این کار می تواند از طریق ساخت جایگاه های جدید، خرید جایگاه های موجود یا فراهم آوردن خدمات مورد نظر در جایگاه های موجود بدون اصرار بر تجمیع مالکیت در آنها صورت پذیرد.

برخورداری از دستکم ٦٠ نازل، کسب امتیازهای لازم برای ایجاد برند و مالکیت میزان مشخصی از سهام پتروشیمی و پالایشگاه ها از اصلی ترین ویژگی ها برای دادن مجوز برند برای فرآورده های مایع و سی.ان.جی است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: