May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۶۲۷۱
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
0
 پول‌نیوز -«سرگي ريابكوف » معاون وزير امور خارجه روسيه و رئيس تيم مذاكره كننده این كشور امروز دهم شهريور ١٣٩٥ براي ديداري يك روزه وارد تهران شد.

معاون وزير امور خارجه روسيه در خلال اقامت كوتاه خود در تهران به طور جداگانه با عباس عراقچی، معاون بين الملل و مجيد تخت روانچی، معاون اروپا امريكاي وزارت أمور خارجه كشورمان ديدار و گفت‌وگو كرد.

 در اين ديدارها آخرين وضعيت اجراي برجام در دو حوزه تحريم ها و همكاريهاي فني مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

همچنين طرفين بر عزم جدي كشورهاي خود براي اجراي موفقيت آميز برجام تاكيد كردند.

همكاري‌هاي دوجانبه ايران و روسيه در توسعه فناوري نوين ايزوتوپ‌هاي پايدار در فردو، ساخت فاز دوم نيروگاه بوشهر، تأمين مواد و تجهيزات، خريد آب سنگين، همكاريهاي فني با آژانس بين المللي انرژي اتمي و .... از ديگر موضوعات مورد گفتگو در اين مذاكرات بود.

در اين ديدارها همچنين موانع پيشرفت برجام در حوزه رفع تحريم ها بويژه تعلل ها و رويكردهاي غيرسازنده از سوي برخي كشورها بررسي شد و بر ضرورت رفع تمامي موانع و سهولت در اجراي تعاملات اقتصادي با ايران تاكيد شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: روسیه ، ایران ، عراقچی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: