کد خبر: ۱۹۶۵۵۳
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
0
پول‌نیوز -مناطق جدید تجارت آزاد این کشور در استان های لیائو نینگ، جه جیانگ، خه نن، خو بی، سیچوان، شا آنشی و شهر چونگ چینگ ایجاد خواهد شد.

چین اولین منطقه تجارت آزاد خود را که بخصوص برای خارجیان محدودیت های کمتری دارد با هدف افزایش سرمایه گذاری و کاستن از موانع تجارت و همچنین آزادسازی انتقال سرمایه در شهر شانگهای در شرق این کشور ایجاد کرد.

منطقه آزاد تجاری شانگهای سه سال پیش ایجاد شد و به دنبال آن مناطق تجارت دیگری هم در شهر «تیان جین» و استان فوجیان شکل گرفت که مربوط به سال 2014 میلادی بوده است.
دولت چین از سال 2013 میلادی که روی کار آمد توانست برنامه اصلاحاتی خود را که از محورهای آن ایجاد مناطق آزاد بود به خوبی اجرا کند.

تعمیق اصلاحات و جلوگیری از محدودیت های فزاینده برای سرمایه گذاری و تشویق سرمایه گذاران برای حضور در بازار چین از جمله علل اصلی ایجاد این مناطق است.

قرار است هر یک از استان ها و شهرهای مختلف چین کارکردهای مختلفی را در مناطق آزاد جدید دنبال کنند که بر اساس گزارش تلویزیون مرکزی چین، در استان «جه جیانگ» بیشترین خرید و فروش کالا انجام خواهد شد، استان لیائونینگ در شمال شرق کشور منطقه ای صنعتی خواهد بود و برای کارهای لجستیک و پشتیبانی نیز مناطق جنوب غرب در نظر گرفته شده اند.

لی کچیانگ نخست وزیر چین می گوید که کشورش در نیمه دوم امسال با چالش های بیشتر اقتصادی روبرو خواهد شد و ارائه ابتکارهای اصلاحی برای جلوگیری از افزایش مشکلات اقتصادی برای چین مهم است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: چین ، مناطق ازاد ، تجارت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: