May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۶۶۰۹
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
0
مسعود کرباسیان در مورد مالیات علی‌الحساب 4 درصد واردات قطعی به کشور گفت: جلساتی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، سازمان مالیات و گمرک برگزار شد تا در مورد واردات با کارت‌های اجاره‌ای تصمیم‌گیری شود.
پول‌نیوز - معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه دریافت مالیات علی‌الحساب ۴ درصد، خواست سازمان بازرسی و دیوان محاسبات است، گفت: اتاق بازرگانی و صادرکنندگان کارت بازرگانی باید مسوولیت آن را بپذیرند. مسعود کرباسیان در مورد مالیات علی‌الحساب 4 درصد واردات قطعی به کشور اظهار کرد: جلساتی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، سازمان مالیات و گمرک برگزار شد تا در مورد واردات با کارت‌های اجاره‌ای تصمیم‌گیری شود. رئیس کل گمرک ایران گفت: در کارت‌های اجاره‌ای دسترسی به افرادی که اقدام به واردات کالا کرده‌اند وجود ندارد به همین دلیل توافق شد طبق قانون مالیات علی‌الحساب اخذ شود که قبلا 2 درصد بود و اکنون به 4 درصد افزایش یافته تا معوقات مالیاتی کاهش یابد.وی افزود: برآورد سازمان مالیاتی در مورد مالیات کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف حدود 8 هزار میلیارد تومان است، اما برای اینکه تولید از این موضوع لطمه نبیند تسهیلاتی فراهم شد.

کرباسیان عنوان کرد: طبق تفاهم، واحدهای تولیدی که مواد اولیه وارد می‌کنند یا افراد خوشنام و خوش‌حساب از سوی سازمان مالیاتی همچنین دارندگان کارت‌های معتبر بازرگانی از این قاعده مستثنی هستند.وی در مورد اعتراض برخی اعضای اتاق بازرگانی نسبت به افزایش مالیات بیان کرد: صورتجلسه نشست‌ها وجود دارد که اعضای اتاق نیز حضور داشته و با این موضوع موافقت کرده‌اند. به گفته وی، اتاق بازرگانی می‌تواند لیست کارت‌های بازرگانی معتبر خود را بدهد تا مالیات علی‌الحساب کمتری پرداخت کنند .کرباسیان تاکید کرد: قطعا دریافت مالیات علی‌الحساب 4 درصد در شناسایی کارت بازرگانی یکبار مصرف موثر است.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: