کد خبر: ۱۹۸۶۹۳
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
0
نادر جنتی گفت: مالیات پیش‌بینی شده برای سال جاری ۷۰۰۰ میلیارد تومان است که بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار است که ۶۰ درصد آن توسط مالیات‌های مستقیم تامین شود و مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر درآمد شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمد حقوق کارکنان بخش خصوصی و دولتی، مالیات بر درآمد مشاغل که حدود شش درصد از مالیات‌های مستقیم را شامل می‌شود.
45 درصد بودجه کشور را درآمدهای مالیاتی تشکیل می‌دهدپول‌نیوز - معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نزدیک به ۴۵ درصد بودجه کشور را درآمدهای مالیاتی تشکیل می‌دهد و این میزان در سال‌های اخیر روندی افزایشی داشته است.

نادر جنتی ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل امور مالیاتی استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: مالیات پیش‌بینی شده برای سال جاری ۷۰۰۰ میلیارد تومان است که بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار است که ۶۰ درصد آن توسط مالیات‌های مستقیم تامین شود و مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر درآمد شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمد حقوق کارکنان بخش خصوصی و دولتی، مالیات بر درآمد مشاغل که حدود شش درصد از مالیات‌های مستقیم را شامل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: از ۵۰ هزار میلیاردی که باید از جانب مالیات‌های مستقیم در کشور وصول شود، شش درصد سهم مشاغل و کسبه است و منظور از مشاغل شامل تمامی بازاریان، کسبه، پزشکان، اعضای اتحادیه صنفی، وکلای دفاتر اسناد رسمی و نیز تمامی اصناف، مهندسان، پیمانکاران و بازرگانان حقوقی و ... است و کارمندان دولتی و خصوصی نیز حدود ۱۲ درصد این میزان مالیات‌های مستقیم را شامل می‌شود.

وی در رابطه با فرار مالیاتی تصریح کرد: اینکه بیشترین میزان فرار مالیاتی برای پزشکان نیز باشد، درست نیست ولی پزشکان نیز مانند سایرین اظهارنامه‌هایشان را ارائه کرده و مالیات‌شان را پرداخت می‌کنند و مهم بخش‌ها در کشور، به مالیات‌ها اعتقاد دارند و اگر درآمدها به صورت شفاف به امور مالیاتی ارائه شود، مالیات واقعی اخذ خواهد شد و هرکس به اندازه درآمدش مالیات پرداخت خواهد کرد.

جنتی با اشاره به محل مصرف این مالیات‌های وصول شده است، خاطر نشان کرد: محل مصرف مالیات‌ها راه‌ها، راه‌آهن، بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و نیز فرودگاه‌هاست و به تدریج درآمدهای مالیاتی جایگزین درآمدهای نفتی در بودجه کشور می‌شود و در حال حاضر نزدیک به ۴۵ درصد بودجه کشور را درآمدهای مالیاتی تشکیل می‌دهد و با ایجاد فرهنگ مالیاتی این میزان افزایش خواهد یافت و رسانه‌ها باید کمک کنند و فرهنگ پرداخت مالیات را در جامعه ترویج دهند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد: لایحه مالیات برارزش‌افزوده در آینده نزدیک راهی مجلس می‌شود و در کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و انتظار داریم که تا بهمن امسال این لایحه تصویب و وارد عرصه اجرا شود و در صورتی که ۱۰۰ درصد مودیان مالیاتی همه مالیات خود را پرداخت کنند، دو برابر بودجه مورد نیاز کشور از همین طریق حاصل می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مالیات ، زنجان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: