May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۶۶۲۱
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
0
هم اکنون هفت هزار دانشجوی خارجی در مراکز داخلی دانشگاه پیام نور مشغول تحصیل هستند و ما در پی افزایش تعداد آنان هستیم.
پول‌نیوز - رییس دانشگاه پیام نور می گوید چهار نفر از اعضای کابینه دولت جمهوری اسلامی افغانستان اعم از وزیر و یا والی این کشور از دانش آموختگان دانشگاه پیام نور بوده اند.

دانشگاه پیام نور دو شعبه در شهرهای هرات و کابل افغانستان دارد.

علی اصغر رستمی ابوسعیدی  اظهار داشت: دانشگاه پیام نور اقدامات مناسب و مطلوبی در راستای جذب دانشجویان خارجی داشته است.

وی گفت: هم اکنون هفت هزار دانشجوی خارجی در مراکز داخلی دانشگاه پیام نور مشغول تحصیل هستند و ما در پی افزایش تعداد آنان هستیم.

رییس دانشگاه پیام نور افزود: این دانشگاه هم اکنون از کشورهایی چون کانادا، ایتالیا، سوئد، هند، افغانستان، امارات ، آذربایجان و چند کشور دیگر دانشجو دارد.

وی ادامه داد: همچنین قصد داریم دانشجویان خارجی در مراکز دانشگاه پیام نور را با محتوای زبان های عربی و فارسی بیشتر آشنا کنیم.

رستمی ابوسعیدی خاطرنشان کرد: هیچکدام از دانشجویان خارجی در داخل کشور بورسیه نبوده و با هزینه های شخصی خود تحصیل می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: فقط در جذب دانشجویان خارجی بر اساس تفاهمنامه ، 10 درصد متقاضیان افغانی ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور بورسیه می شوند.

رییس دانشگاه پیام نور اظهار داشت: هم اکنون مراکز دانشگاه پیام نور در کشور افغانستان میزبان یک هزار و 400 دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس رنکینگ جهانی، دانشگاه پیام نور جزو 10 دانشگاه برتر کشور است افزود: نام سه تن از اساتید دانشگاه پیام نور بین 100 دانشمند برجسته جهان اعلام شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: