April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۷۱۷۲
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
0
این شرکت حمل‌و‌نقل هلندی، با روش‌های منحصر به فرد خود، اقدام به جابه‌جایی سازه‌ها و اماکن غول‌پیکر می‌کند.
پول‌نیوز - اگر خیال می‌کنید ماموت‌ها منقرض شده‌ا‌ند و دیگر اثری از آنها در سطح این کره‌خاکی نیست، سخت در اشتباهید!

به گزارش روزنامه‌های دنیای خودرو، ماموت‌های باستان، پس از انقراض، جای خود را به نوع دیگری از ماموت‌ها دارند که از لحاظ قدرت و اعجاب‌انگیزی یک سر و گردن از نمونه‌های قبلی خود بالاترند. البته، نسل جدید این گونه در دسته‌بندی حیوانات قرار نمی‌گیرد، بلکه با گرد هم آمدن در یک شرکت حمل‌و‌نقل، با روش‌های منحصر به فرد خود، اقدام به جابه‌جایی سازه‌ها و اماکن غول‌پیکر می‌کند.

  معرفی «ماموت»

«ماموت»، محصول ادغام سه شرکت حمل‌و‌نقل هلندی «HTM Goedkoop»، «Van Wezel» و «Stoof»، بین سال‌های 1971 و 1973 میلادی است. فلسفه شرکت حمل‌و‌نقل «ماموت»، اجرای حمل‌و‌نقل یکپارچه از محل تولید تا محل کار از طریق زمین و دریاست که به موجب آن، به حمل محموله‌های پروژه‌های عمرانی و جابه‌جایی اجسام غول‌پیکر و فوق‌سنگین به مقاصد خاص می‌پردازد.

شرکت حمل‌و‌نقل «ماموت» یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه حمل فوق‌سنگین و شرکت‌های حمل خاص است که در این زمینه از ناوگان تخصصی حمل‌و‌نقل و بالابر، کشتی‌ها و وسایل نقلیه با گنجایش بیش از 13 هزار تن، بهره می‌برد. این شرکت که در هلند واقع شده است، از طریق شرکت‌های تابعه اصلی از جمله «شرکت بین‌المللی ماموت دکالیفت» که عملیات زمینی این شرکت را انجام می‌دهد، «کشتیرانی ماموت» که ماموریت اقیانوس پیمایی این شرکت را بر عهده دارد و دیگر شرکت‌های زیرمجموعه که به صورت شبکه‌ای در اقصی نقاط دنیا به فعالیت مشغول هستند، اقدام به سرویس‌دهی می‌کند. به معنای ساده‌تر، هرگاه سخن از جابه‌جایی اجسام بزرگ و سنگین به میان می‌آید، نخستین انتخاب، «ماموت» خواهد بود.

  حوزه فعالیت «ماموت»

ترکیب حمل‌و‌نقل زمینی و دریایی، این شرکت را قادر می‌کند به ارائه پروژه‌هایی در مقیاس بسیار سنگین و همچنین حمل‌و‌نقل در فواصلی بسیار دور بپردازد. «ماموت» متخصص عملیات‌ حمل‌و‌نقل در مقیاس بزرگ، از جمله حمل‌ راکتور هسته‌ای، نیروگاه‌های برق، پانل‌های پیش‌ساخته معدنی و دیگر پروژه‌های سنگین است که اغلب در مکان‌های دورافتاده و بدون جاده و دیگر زیرساخت‌های وابسته به حمل‌و‌نقل سنگین، انجام می‌شود.

  ناوگان «ماموت»

ناوگان این شرکت از تریلرهای خود کششی مدولار (SPMT)، با ظرفیت بیش از 11 هزار تن تا پلت‌فرم‌های حمل‌و‌نقل سنگین، با ظرفیت بیش از 12 هزار تن را شامل می‌شود. ناوگان این شرکت شامل بیش از 85 سیستم تریلر جاده‌ای، بیش از 70 سیستم تریلر جاده‌ای سنگین با ظرفیت بین 25 تا 100 تن، بیش از 100 کامیون سنگین و ناوگانی متشکل از جرثقیل‌های چنگک‌دار با ظرفیت بیش از 20 تن است. «ماموت» همچنین از 20 سیستم بالابر هیدراجک ساخت خود، که قادر به بلند کردن بیش از 7 هزار تن است، بهره می‌برد. ناوگان 200 جرثقیلی این شرکت توانایی بلند کردن اجسام با بیش از 2 هزار تن وزن را داراست.

  برخی ماموریت‌های باورنکردنی
 
شکست رکورد حمل‌و‌نقل با حمل بزرگ‌ترین پره توربین دنیا: «ماموت»، بلندترین پره توربین دنیا، به طول 88 متر را از مبدا شرکت «LM Wind Power»، بزرگ‌ترین شرکت سازنده روتور در دنیا را به مقصد آلبورگ، واقع در کشور دانمارک حمل کرد. این در حالی بود که با توجه به ابعاد این پره غول‌پیکر، «ماموت» هیچ برنامه قبلی برای حمل آن در نظر نداشت. بنابراین نیاز به شرکتی متخصص برای به دوش کشیدن بار این ماموریت حساس و منحصر به فرد، بسیار الزامی به نظر می‌رسید.

 حمل کپسول‌های «ال‌پی‌جی» غول‌پیکر در آفریقا: چندی پیش، «ماموت» موفق به حمل و نصب 5 کپسول غول‌پیکر «ال‌پی‌جی» شد که در آفریقا و نیم کره‌جنوبی، جزو بزرگ‌ترین‌ها به حساب می‌آمدند. این کپسول‌ها که هر کدام 584 تن وزن داشتند، در مسیری به طول 2.7 کیلومتر، از کارگاه ساخت تا سایت «Sunrise Energy» این کشور حمل شدند.

 جابه‌جایی 120 متری یک مسجد: گرچه این مسجد 24 هزار تنی در مقابل اجسام غول‌پیکری که «ماموت» حمل می‌کند، بسیار سبک وزن به نظر می‌رسد، اما همه چیز محدود به وزن نمی‌شود، بلکه شعاع و ارتفاع اجسام نیز تاثیر بسیاری در روند حمل‌و‌نقل دارد.  «ماموت» این مسجد را که بر سر راه یک پروژه عمرانی قرار داشت، 120 متر جابه‌جا کرد تا از تخریب آن جلوگیری شود.

  «ماموت» تنها یک جرثقیل نیست!

مایک عباس، مدیر روابط خاورمیانه این شرکت معتقد است: «ماموت» تنها محدود به جرثقیل و بالابر نیست، بلکه رسالت اصلی آن ارائه راه‌حل‌های مناسب برای پیشبرد پروژه‌های بزرگ است. تقریبا همه فعالان عرصه ساخت‌و‌ساز، به نوعی با نام «ماموت» آشنا هستند. اگرچه، این شرکت خدمات خود را با جرثقیل‌ها، آن هم از بزرگ‌ترین نوع آن  آغاز کرد، اما فعالیت خود را در حوزه‌های دستگاه‌های سنگین، وسایل نقلیه غول‌پیکر و هرچه پروژه‌ها را به سرانجام می‌رساند، گسترش داده است.

وی ادامه می‌دهد: ما خدمات حمل‌و‌نقل خود را بر اساس مهندسی های پیشرفته انجام می‌دهیم. آنچه ارائه می‌دهیم مبتنی‌بر مهندسی و ارائه راه‌حل است، اولویت ما همین مساله است. گاهی اوقات ممکن است حتی برای حمل اجسام کوچک نیاز به راه حل باشد، آنجاست که می‌توانیم تجربه و مهارت خود را در اختیار مشتریان‌مان قرار دهیم. همین مساله موجب شده است مشتریانمان مجددا به ما مراجعه کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: