کد خبر: ۱۹۸۵۹۴
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
0
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال اولین ورودی دانشگاه فرهنگیان که تعداد 13 هزار نفر هستند را به مدارس ابتدایی داریم اما با رشد دانش آموز نیز مواجه هستیم.
ورود 13 هزار معلم به پایه ابتداییپول‌نیوز -معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:امسال ۱۳ هزار معلم جذب مدارس ابتدایی می شوند اما با این وجود با کمبود نیرو مواجه هستیم.

محمد دیمه ور در گفتگویی درباره کمبود معلم در دوره ابتدایی گفت:امسال حدود ۱۳ هزار معلم وارد دوره ابتدایی می شود.

وی افزود: با کمبود معلم به لحاظ اینکه روند بازنشستگی ادامه دارد و فرآیند آن نیز در آینده تشدید می شود مواجه هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال اولین ورودی دانشگاه فرهنگیان  که تعداد ۱۳ هزار نفر هستند را به مدارس ابتدایی داریم اما با رشد دانش آموز نیز مواجه هستیم.

وی بیان کرد: میانگین رشد دانش آموزان ۱/۸ درصد است و در برخی از استان ها همانند سیستان و بلوچستان و یزد سالانه ۵/۵ درصد رشد جمعیت پایه اول ابتدایی داریم.

دیمه ور توضیح داد:رشد دانش آموزی، بازنشستگی فزاینده فرهنگیان و ورودی نامتناسب موجب می شود تا با کمبود معلم رو به رو شویم.

وی با بیان اینکه در مراکز استان ها کمتر با کمبود نیرو مواجه هستیم، گفت: ممکن است در شهرهایی همانند تهران با کمبود معلم از لحاظ جنسیتی همانند کمبود نیروی مرد مواجه باشیم  اما بیشتر در مناطق محروم و استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی با کمبود معلم رو به رو هستیم.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: