May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۸۸۸۲
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
0
پول‌نیوز -فرماندار شهرستان تهران گفت که با اجرای طرح بهینه سازی مصرف و کاهش ضایعات نان طی شش ماه گذشته، بیش از 10 هزار تن در مصرف نان شهر تهران صرفه جویی شده است.

عیسی فرهادی روز یکشنبه در پایان نشست مشترک شورای آرد و نان با اعضای اتحادیه نانوایان شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: تداوم این روند به طور یقین منجر به کاهش چشمگیر مصرف و همچنین ضایعات ناشی از مصرف بی رویه نان در پایتخت خواهد شد.

وی با اشاره به خودکفایی کشور در تولید و تامین گندم مصرفی داخل کشور اظهار کرد: یک میلیون و 300 تن گندم برای مصرف یکسال آینده در سیلوهای گندم استان تهران و البرز که دارای مراکز دپویی واحدی هستند، ذخیرسازی شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه شهر تهران با پنج کیلوگرم پایین ترین مصرف سرانه نان یارانه ای در سطح کشور را دارد، افزود: مصرف سرانه نان استان تهران 5.8 کیلوگرم و مصرف سرانه کشور حدود هفت کیلوگرم است.

وی گفت: قیمت پایه آزادپز 650 گرمی نان سنگک یک هزار و300 ریال و بهای بقیه نان ها نیز براساس تعرفه تعیین شده و منصوب در نانوایی ها باید به مشتری ها عرضه شود.

فرماندار تهران در مورد کمیت توزیع نان در سطح پایتخت نیز اظهار کرد: براساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه عرضه نان بی کیفیت با توجه به بازرسی و نظارت های انجام شده، برخورد خواهد شد.

فرهادی با اشاره به اینکه در حال حاضر ماهانه حدود 36 هزار تن آرد در سطح شهر تهران توزیع می شود، گفت: در شهر تهران از مجموع چهار هزار و 120 نانوایی، یک هزار و 122 واحد آزادپز و دو هزار و 995واحد نیز یارانه بگیر هستند.

فرماندار تهران افزود: از مجموع واحدهای خبازی شهر تهران حدود 800 واحد سنگک پز و مابقی نیز شامل بربری، تافتون، لواش و فانتزی هستند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: نان ، تهران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: