کد خبر: ۱۹۹۴۶۵
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
0
از یک‌سو نیاز به آسیب‌شناسی اجتماعی و فرهنگ‌سازی و از سوی دیگر نیاز به ایجاد معابر و اماکن مناسب و فضاسازی برای تخلیه این‌گونه هیجانات و رفتارهای خطرساز هستیم.
پول‌نیوز، محمدعلی دیانتی‌زاده* - ویراژ شبانه خودرو‌ها و مسابقات اتومبیل‌رانی در بزرگراه‌ها که زمانی مختص تهران و خودروهای لوکس بود، طی سال‌های گذشته از تهران به دیگر کلان‌شهرها و حتی شهرهای کوچک و از خودروهای لوکس به دیگر خودروها سرایت کرده است و اکنون نه‌تنها در خیابان‌های شهرک غرب و بزرگراه‌های تهران بلکه در خیابان های منتهی به گلسار و بلوار گیلان رشت، حوالی میدان اطلسی یزد، خیابان دانشگاه زاهدان، محله کیان‌پارس اهواز و حتی در بافق، اشنویه (شهر کردنشین آذربایجان غربی) و داریان (استان فارس) و بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک کشور نیز شاهد تبدیل خیابان‌ها و بزرگرا‌ها به پیست شبانه مسابقات فرمول یک و کورس موتورسواران هستیم.

از پورشه و مازراتی گرفته تا پژوپارس و 206 با موتورهای تقویت‌شده و تقویت‌نشده از شرکت‌کنندگان در این مسابقات هستند و خودروهای دارای پلاک منطقه آزاد نیز که مجوز تردد در برخی شهرهای مجاور را دارند، برای تست سرعت و درگ شتاب شب‌ها به معابر می‌آیند و موتورسیکلت‌ها نیز اعم از گران‌قیمت و دم‌قسط با ماهی 100هزار تومان علاقه‌مند به تجربه جنون سرعت هستند.

نه نصب سرعت‌گیر و دست‌انداز و نه دوربین‌های ثبت تخلف و پلیس نامحسوس تاکنون نتوانسته‌اند این پدیده را به‌طور کامل ناپدید کنند.
از سال 1391 پلیس راهور از راه‌اندازی گشت ضربت برای برخورد با تخلفات شبانه و مسابقات سرعت در بزرگراه‌های تهران خبر داد. این نوع برخورد از جریمه‌های سنگین گرفته تا انتقال اتومبیل به پارکینگ را شامل می‌شود.

درحال‌حاضر هم این قوانین وجود دارد اما به نظر می‌رسد در کنار همه این بازدارنده‌ها همچنان از یک‌سو نیاز به آسیب‌شناسی اجتماعی و فرهنگ‌سازی و از سوی دیگر نیاز به ایجاد معابر و اماکن مناسب و فضاسازی برای تخلیه این‌گونه هیجانات و رفتارهایی هستیم که نه‌تنها مخل آسایش و امنیت شهروندان است بلکه در موارد بسیاری خسارات جانی و مالی به همراه داشته‌اند.


*سردبیر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: