May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۹۶۱۱
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
0
حسن عباسی معروفان گفت: تاکنون بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
تسویه مطالبات کشاورزان تا دو هفته آیندهپول‌نیوز - معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران از تولید ۱۴ میلیون تن گندم در سال جاری خبر داد و گفت: باقیمانده مطالبات کشاورزان تا دو هفته آینده پرداخت می‌شود.

حسن عباسی معروفان اظهارداشت: تاکنون بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

 وی اضافه کرد:مجموع بهای این میزان گندم ۱۴ هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان بوده که ۱۰ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از آن به کشاورزان پرداخت شده است و باقی آن نیز تا دو هفته آینده پرداخت می‌شود.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در حال حاضر ۷۱ درصد طلب گندم‌کاران پرداخت شده و ۲۹ درصد آن باقی مانده است.

وی افزود: گندم به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی بشر و مهمترین محصول زراعی و ماده غذایی در اکثر کشورها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به رشد روزافزون جمعیت و افزایش قیمت این کالا در بازار بین‌المللی، اهمیت دستیابی به خود کفایی این محصول استراتژیک روز به روز افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

عباسی معروفان گفت: در ایران مانند بسیاری از کشورهای جهان نان حاصل از گندم، مهمترین ماده غذایی روزانه مردم است و نقش عمده‌ای در تامین انرژی و پروتئین مورد نیاز بدن ایفا می‌کند، بنابراین نان گندم یکی از ضروری‌ترین مواد غذایی و قوت اصلی اکثریت عظیمی از مردم کشور را تشکیل می‌دهد.

وی همچنین بر ضرورت خودکفایی در تولید گندم کشور تاکید کرد و گفت: دستیابی به ضریب ارتقای امنیت غذایی و خودکفایی واقعی در تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در هرکشوری ضروری به نظر می‌رسد.

معاون شرکت بازرگانی دولتی افزود : مهمترین رکن خودکفایی درست مصرف کردن مواد غذایی و محصولات کشاورزی و در راس همه جلوگیری از ضایعات و دورریز این مواد است.
منبع: مهر
برچسب ها: کشاورزان ، خرید گندم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: