May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۹۹۵۸
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
0
در دیدار عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسؤولان این وزارتخانه با رییس دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه تأسیس مؤسسه پژوهشی شهر و مسکن، بین دانشگاه تهران و وزارت راه و شهرسازی به امضاء رسید.
تأسیس مؤسسه پژوهشی شهر و مسکنپول‌نیوز - مؤسسه پژوهشی شهر و مسکن با هدف توسعه آموزش، پژوهش و فناوری در زمینه‌های راه، مسکن و شهرسازی به عنوان یکی از بخش‌های بنیادین برای توسعه و پیشرفت کشور در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و کالبدی، به صورت مشترک میان دانشگاه تهران و وزارت راه و شهرسازی تأسیس می‌شود.

در دیدار دکتر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسؤولان این وزارتخانه با رییس دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه تأسیس مؤسسه پژوهشی شهر و مسکن، بین دانشگاه تهران و وزارت راه و شهرسازی به امضاء رسید.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران در این جلسه با اشاره به جایگاه دانشگاه تهران و نقش آن در توسعه کشور گفت: بین دانشگاه و جامعه همواره رابطه تنگاتنگی وجود داشته و تقریباً بدون توسعه دانشگاه‌ها نمی‌توان شاهد توسعه و پیشرفت کشور بود.

رییس دانشگاه تهران افزود: تعامل با نهادهای اجرایی که نقش اصلی در توسعه کشور را بر عهده دارند، برای دانشگاه تهران بسیار ضروری است و از این‌رو تمایل داریم با ایجاد این مؤسسه مشترک بین دانشگاه و وزارت راه و شهرسازی امکان فعالیت‌های گروهی را بیش از پیش فراهم کنیم.

همچنین دکتر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز در سخنانی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های متعدد بین وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه تهران گفت: در امضای اساسنامه پژوهشی شهر و مسکن، مؤسسه مشترکی ایجاد می‌شود که هدف از آن رسیدگی به مسائل متعدد بنیادین ایران در حوزه مأموریت وزارت راه و شهرسازی است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران به‌عنوان دانشگاه مادر نقش بسزایی در گسترش دانش دارد و با ایجاد این مؤسسه می‌توان مسائل بنیادین را طرح کرد و از دانش استادان دانشگاه تهران و دانشجویان برای حل مسائل بهره برد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: