کد خبر: ۲۰۰۸۰۷
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
0
پول‌نیوز - مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از افزایش ۱۵۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: هم اکنون روزانه ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار بشکه نفت به کشورهای اروپایی صادر می کنیم.

سیدمحسن قمصری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر مستثنی شدن ایران از اجرای طرح فریز نفتی و امکان افزایش صادرات نفت خام کشور گفت: در حال حاضر ایران به طور متوسط روزانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام به بازار جهانی صادر می کند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: در شرایط فعلی متوسط مصرف نفت خام در بازار داخلی و پالایشگاه ها روزانه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه تا یک میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز است بر این اساس هر گونه افزایش تولید نفت به منظور صادرات روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

قمصری در پاسخ به این پرسش مهر که ایران به دنبال دستیابی به ۱۳ درصد از سهم تولید نفت اوپک است، و آیا امکان افزایش ۵۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت ایران پس از اجرای طرح فریز نفتی وجود دارد، اظهار داشت: اولین هدف برای افزایش صادرات نفت خام ایران دستیابی به صادرات روزانه دو میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه در روز است

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه تا چند ماه آینده ظرفیت صادرات نفت ایران حدود ۱۵۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد، تاکید کرد: این افزایش صادرات نفت با توجه به روند عرضه و تقاضا در بازار قابل دسترس بوده و امکان پذیر است.

قمصری همچنین با تاکید بر اینکه افزایش صادرات نفت خام ایران به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز کار مشکلی بوده و کار چندان آسانی به نظر نمی رسد، بیان کرد: با این وجود ایران  سعی می‌کند در گام اول حجم صادرات نفت خود را تا چند ماه آینده به ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد تا صادرات نفت ایران به دوران پیش از اعمال تحریم ها برسد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با یادآوری اینکه هم اکنون بخشی از افزایش صادرات نفت کشور روانه بازارهای آسیایی و مابقی به اروپا صادر می شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار بشکه نفت خام ایران به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: