کد خبر: ۲۰۲۳۰۲
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
0
رژیم صهیونیستی همواره به دنبال راه هایی برای بازاریابی انرژی است. در این راستا با توجه به آرزوهای ترکیه در تبدیل شدن به هاب منطقه ای در انرژی، برای همکاری با این کشور ابراز تمایل کرده است. ترکیه نیز از این موضوع استقبال کرده است.
 پول‌نیوز- وزیران انرژی ترکیه و رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در حاشیه بیست و سومین کنگره جهانی انرژی روی جزئیات واردات گاز طبیعی ترکیه از سرزمین های اشغالی و نیروگاه برقی که ترکیه می خواهد در غزه بسازد، گفت و گو کردند.

یوال استینیتز وزیر انرژی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه برای شرکت در بیست و سومین کنگره جهانی انرژی در استانبول و گفت و گو با مقامات ترکیه، وارد این شهر شد. 

او اولین مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی است که بعد از یک وقفه شش ساله در روابط آنکارا – تل آویو به ترکیه سفر و با همتای ترکیه ای خود برات آلبایراک دیدار و گفت و گو کرده است.

دیدار دو طرف پشت درهای بسته انجام شد و وزارت انرژی ترکیه به دنبال این دیدار اعلام کرد، فرصت های صادرات گاز رژیم صهیونیستی به ترکیه به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم گرفته شد تماس و گفت و گو ادامه یابد. 

براساس این اطلاعیه، دو وزیر هم چنین موضوع ساخت نیروگاه برق در غزه و جنین و تامین برق برای فلسطینی ها را گفت و گو کرده اند. 

در اطلاعیه با اشاره به اینکه این اولین دیدار رسمی بین دو طرف در سطح وزیر بعد از شروع عادی سازی در روابط آنکارا – تل آویو می باشد، آمده است: دو طرف خرسندی خود را از این روند بیان کرده اند.

وزیر رژیم صهیونیستی امروز در نشستی با عنوان «منظره ای نوین در شرق دریای مدیترانه» که از سوی شورای آتلانتیک در قالب کنگره جهانی استانبول ترتیب یافته بود، شرکت کرد.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی بعد از گفت و گو با آلبایراک گفت: گزینه احداث خط لوله برای انتقال گاز اسراییل به ترکیه خیلی مهم است. تصمیم گرفتیم که کانال گفت و گوی ویژه ای بین آنکارا – تل آویو در این زمینه گشوده شود. در این گفت و گوها روشن خواهد شد که این گزینه عملی خواهد شد یا نه.

او با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی تاکنون میادین تامار و لویاتان بیش از 900 میلیارد مترمکعب گاز کشف کرده است، گفت: در سال آینده در منطقه اقتصادی نیز فعالیت های اکتشاف خواهند داشت که میزان ذخائر آن در حدود 2.2 تریلیون مترمکعب برآورد می شود. 

رژیم صهیونیستی همواره به دنبال راه هایی برای بازاریابی انرژی است. در این راستا با توجه به آرزوهای ترکیه در تبدیل شدن به هاب منطقه ای در انرژی، برای همکاری با این کشور ابراز تمایل کرده است. ترکیه نیز از این موضوع استقبال کرده است.

صادرات این گاز از طریق ترکیه به اروپا، یک گزینه مهم است.
 
وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در مورد تجارت گاز گفت: علاوه بر ترکیه، در نظر داریم به قدس و مصر نیز گاز صادر کنیم. 

او در مورد کمک رسانی انساندوستانه ترکیه به مردم غزه گفت: تل آویو همواره در این مسایل اولویت را به امنیت خود می دهد. اما از تلاشهای ترکیه در این زمینه نیز استقبال می کند. 

روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی به دنبال کشتار 10 شهروند این کشور در جریان حمله به کشتی کمک رسان ترکیه ای به مردم در محاصره غزه در می سال 2010 میلادی، به پائین ترین سطح دیپلماتیک کاهش یافته ولی روابط تجاری دو طرف ادامه داشت.

در دوره اخیر با نهایی شدن مذاکرات سه ساله بین دو طرف و امضای موافقتنامه ای، روند عادی سازی در مناسبات آنکارا – تل آویو شروع شده است. از این منظر ورود یک مقام رژیم ص
منبع: ایرنا
برچسب ها: ترکیه ، اسرائیل ، انرژی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: