پول‌نیوز - طرح فروش سوخت هوایی از طریق کارتهای بانکی به دلیل برخی مشکلات در سیستم مالی و توان پرداخت شرکتهای هواپیمایی تا اطلاع ثانوی اجرا نمی شود.

عباس کاظمی، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به این که بدهی شرکتهای هواپیمایی امسال افزایش نداشته است، به شانا کفت: افزایش نیافتن بدهی شرکتهای هواپیمایی امسال نسبت به پارسال نشان از این دارد که این شرکتها تقریبا به تعهدهای خود عمل کرده اند و تا حدودی پایبند به توافق های صورت گرفته بوده اند.

وی گفت : طرح فروش سوخت هوایی از طریق کارتهای بانکی و به روز که قرار بود از ابتدای آبان اجرایی شود، به دلیل برخی مشکلات در سیستم مالی و توان پرداخت شرکتهای هواپیمایی تا اطلاع ثانوی اجرا نمی شود.

کاظمی افزود: شرکتهای هواپیمایی تعهد کرده بودند که در کنار خرید نقدی سوخت از ابتدای امسال، بدهی سنوات گذشته خود را بپردازند که متاسفانه تاکنون آن را اجرایی نکرده اند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: شرکت های هواپیمایی همچنین متعهد شدند که در اسرع وقت قیمت سوخت دریافتی را بپزدارند که در این بخش تا حدود زیادی این کار را انجام داده اند که گواه این مدعا افزایش نیافتن بدهی این شرکتها در سال 95 نسبت به سال 94 است.

وی، با تاکید بر این که ما به دنبال راههای مسالمت آمیز برای رفع این مشکل هستیم و نمی خواهیم شاهد بالا گرفتن اختلاف ها باشیم، اظهار امیدواری کرد که شرکت های هواپیمایی هر چه سریع تر با اجرای تعهدهای خود بدهی های خود به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران را تسویه کنند.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به این که هنوز سازوکار پرداخت لحظه ای به دلیل مشکلات مالی شرکتهای هواپیمایی اجرایی نشده است، گفت: شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران برای انجام تعهدهای خود در قبال ذینفعانش ناگزیر به فروش نقدی سوخت است و شرکت های هواپیمایی باید راهکار مناسب برای پرداخت بدهی های خود چه به صورت نقدی یا اقساطی ارائه کنند.

به گزارش شانا، قیمت سوخت جاری  شرکتهای هوایپیمایی به صورت نقدی و اعتباری از سوی این شرکتها پرداخت می‌شود و از سال 94 تاکنون بدهی جاری انباشته‌ای ندارند اما مقدار بدهی گذشته این شرکتها به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران حدود 800 تا 900 میلیارد تومان است.

شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، ماهان، آسمان، و ایران ایر تور هنوز به تعهد های مالی خود در قبال پرداخت بدهی سنواتی و جاری عمل نکرده اند و 85 درصد مانده بدهی شرکت های هواپیمایی کشور مربوط به این چهار شرکت است.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: