کد خبر: ۲۰۳۴۹۶
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
0
مهران گلابکش گفت: خط گتوند-مهر شازند، طولانی‌ترین خط کشور بوده که با تکیه بر ساخت داخل و عبور از صعب العبورترین مسیرها همچون قله‌ها و دره‌های مناطق کوهستانی کشور و همچنین مناطق صنعتی و کشاورزی در استان‌های خوزستان، لرستان و مرکزی احداث شده است.
بهره برداری از طولانی ترین خط انتقال برق ایرانپول‌نیوز - یک مقام مسئول از افتتاح و بهره برداری خط ۴۰۰ کیلوولت گتوند- مهر شازند به عنوان طولانی‌ترین خط سراسری انتقال برق و نیروی کشور توسط رئیس جمهوری خبر داد.

مهران گلابکش امروز در نشست خبری از آغاز بهره‌برداری خط ۴۰۰ کیلوولت گتوند- مهر شازند به عنوان طولانی‌ترین خط سراسری انتقال نیرو کشور هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی خبر داد و گفت: خط گتوند-مهر شازند، طولانی‌ترین خط کشور بوده که با تکیه بر ساخت داخل و عبور از صعب العبورترین مسیرها همچون قله‌ها و دره‌های مناطق کوهستانی کشور و همچنین مناطق صنعتی و کشاورزی در استان‌های خوزستان، لرستان و مرکزی احداث شده است.

مجری طرح‌های انتقال نیرو شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی با بیان اینکه این خط انتقال به طورت کامل توسط پیمانکاران ایرانی طراحی و اجرا شده است، تصریح کرد: خط ۴۰۰ کیلوولت گتوند-مهر شازند باعث افزایش پایداری شبکه و تبادل انرژی بین جنوب و مرکز کشور می‌شود.

این مقام مسئول هزینه اجرای این طرح بزرگ را ۱۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۳۱۶ کیلومتر از این کریدور سراسری به صورت تک مداره و ۶ کیلومتر آن نیز به صورت دو مداره اجرا شده است.

وی با اعلام اینکه این خط شامل ۸۲۵ برج فلزی تک مداره و ۲۳ برج دو مداره می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر آن نیز دو پست انتقال برق ۴۰۰ کیلوولت سدو نیروگاه گتوندعلیا در ابتدا و پست ۴۰۰.۲۳۰ کلوولت مهر شازند در انتهای این کریدور قرار دارد.

گلابکش با تاکید بر اهمیت اجرای این طرح بزرگ، یادآور شد: هدف از اجرای خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت گتوند-مهر شازند تبادل انرژی و ارتباط شبکه برق جنوب غرب با مرکز به منظور تثبیت پایداری شبکه سراسری است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این خط انتقال از سه استان بزرگ کشور با وجود معارضین و تنوع اقلیمی بسیار بسیار ساخته شده و ظرفیت انتقال ۵۲۰ مگاوات توان را دارد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: