کد خبر: ۲۰۳۶۲۰
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
0
با گذشت بیش از نیمی از سال به بررسی عملکرد وزارت نیرو پرداختیم تا نقاط ضعف و قوت عملکردی آنها را در حوزه برق بررسی کنیم.
احتمال افزایش قیمت برق تا پایان امسالپول‌نیوز - کارشناسان عملکرد شش ماهه دولت در حوزه برق را مثبت تلقی کردند و پیش‌بینی افزایش قیمت برق را برای شش ماهه دوم سال ارائه داده اند.

با گذشت بیش از نیمی از سال به بررسی عملکرد وزارت نیرو پرداختیم تا نقاط ضعف و قوت عملکردی آنها را در حوزه برق بررسی کنیم.
 
عبور از تابستانی بدون خاموشی مدیریت شده، افتتاح پروژه های صنعت برق در هفته دولت، امضای قرارداد شرکت یونیت اینترنشنال و موج انتقادات به این قرارداد از نمونه اقدامات مهم در این دوران بوده است.
 
گفتنی است پیک سایی در فصل تابستان که زمان مهم و پرکاری برای صنعت برق به حساب می آید با توجه به رشد 5.6 درصدی نسبت به سال گذشته و ثبت رکورد مصرف با رقم 52 هزار و 670 مگاوات مهمترین اتفاق تاکنون این صنعت رقم خورد.

پرویز غیاث‌الدین دبیر سندیکا صنعت برق، در خصوص عملکرد وزارت نیرو در شش ماهه نخست سال جاری در زمینه صنعت برق گفت: در ارزیابی عملکرد این وزارتخانه در شش ماهه نخست امسال، نکات مثبت و منفی وجود دارد، ولی در نهایت نمره قبولی به فعالیتشان داده می شود.

وی در خصوص نقاط مثبت عملکردی این وزارتخانه گفت: عبور از تابستان بدون خاموشی، با وجود رشد پیک مصرف برق در حالی که سرمایه گذاری قابل توجهی در سال های گذشته نداشته ایم، کار دشواری است که نشان از مدیریت صحیح در این حوزه دارد.

وی افزود: شبکه برق سراسری شکننده است که پایدار نگه داشتن آن بدون بلک اوت (خاموشی سراسری) مزیت به حساب می‌آید.

غیاث‌الدین در خصوص نقاط ضعف این وزارتخانه در این مدت گفت: انتظار می‌رفت پروژه‌های جدیدی در این صنعت تعریف می‌شد تا هم برای تامین برق آینده سرمایه گذاری صورت گیرد و هم بخش خصوصی به کار مشغول شوند.

دبیر سندیکا صنعت برق با تاکید بر اینکه اکثر پروژه‌های این صنعت بلند مدت هستند، خاطرنشان کرد: برای تامین برق در سال‌های آینده با توجه به رشد مصرف، باید از امروز به فکر بود و سرمایه گذاری صورت گیرد، در غیر این صورت شاهد تغییر رشته کاری صنعتگران برقی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بنگاه‌های تولیدی با 20 الی 30 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند، تصریح کرد: این کاهش در ظرفیت تولیدی بیکاری کارگران این رشته را به دنبال داشته که در حال حاضر مهمترین دغدغه صنعتگران به حساب می آید.

غیاث الدین در خصوص برنامه های شش ماهه دوم این وزارتخانه عنوان کرد: وزارت نیرو قول پرداخت بدهی خود را داده که امیدوارم تا پایان سال این مهم محقق شود.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعریف و آغاز پروژه‌های جدید شاهد خروج از رکود چند ساله در این صنعت باشیم. که به لطف خدا هم اکنون نشانه‌هایی از آن دیده می‌شود.

همچنین در شش ماهه دوم سال نیز خبرهایی از افزایش قیمت برق در راستای نزدیک شدن قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده برق صورت خواهد گرفته، که در صورت عملی شدن به یکی از مهم ترین رویدادهای صنعت برق در سال جاری منجر می‌شود.

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: