April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۴۲۷۰
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
0
 پول‌نیوز  - مدیر عامل انجمن دیابت گفت: کم تحرکی، تغذیه نامناسب و استرس مهمترین عوامل ابتلا به دیابت هستند.

کامران نیکو سخن متخصص دیابت و مدیر عامل انجمن دیابت در همایش سلامت و زندگی با موضوع دیابت که هم اکنون در حال برگزاری است، گفت:با توجه به این که شعار امسال سازمان بهداشت جهانی غلبه با دیابت است و همچنین به دلیل نزدیکی به ۲۳ آبان که مصادف که به مناسبت زاد روز کاشف انسلین روز جهانی دیابت نام گزاری شده است و با توجه به اهمیت فراوان دیابت این همایش با همکاری انجمن دیابت برگزار شده است.

نیکو سخن ضمن اشاره به این موضوع که ابتلا به دیابت در کل جهان در حال افزایش است، ادامه داد: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون دیابت بیش از ۴۰۰ ملیون نفر در سال گذشته مبتلا به دیابت بوده اند که پیش بینی می شود این آمار در سال ۲۰۴۰ به به نیم میلیارد نفر برسد.

وی افزود: همگام با افزایش ابتلا به دیابت سن مبتلایان به آن نیز کاهش یافته است و بسیاری از کودکان و نوجوانان دچار این بیماری هستند.

مدیر عامل انجمن دیابت عامل افزایش دیابت و کاهش سن ابتلا به آن را کم تحرکی، ترویج تغذیه نامناسب و افزایش دانست و بیان کرد: از آن جایی که این بیماری علائم مشخصی ندارد، هدف انجمن دیابت غربالگری مبتلایان در مراحل اولیه و آغاز درمان است.

نیکو سخن اظهار داشت: افرادی که داری سابقه خانوادگی، فشار و چربی خون بالا هستند و همچنین مادرانی که نوزادان درشت به دنیا می آورند و به ویژه مصرف کنندگان دخانیات بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند و توصیه می شود قند خون این افراد به طور سالیانه آزمایش شود.

وی عنوان کرد: هدف دیگر انجمن دیابت غربالگری عوارض این بیماری است، چرا که اگر مبتلایان به دیابت عوارض آن را کنترل نکنند دچار مشکلات چشمی، اختلالات قلبی، قطعی پا و مشکلات کلیوی شوند و باید به طور مرتب این عوارض بررسی شوند.

نیکو سخن یاد آورشد: این همایش با ۴ محور شناسایی دیابت، مسائل تغذیه مبتلایان، ورزش و تاثیر آن بر دیابت و بررسی روان شناختی افراد دیابتی برگزار می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: