کد خبر: ۲۰۴۹۵۱
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
۱
محمدرضا نعمت‌زاده با انتقاد از ضعف خودروسازان در صادرات، به دو خودروساز بزرگ داخلی توصیه کرد در صورت نیاز از مشاوران خارجی استفاده کنند تا بتوانند میزان صادرات را افزایش دهند.
وزیر صنعت به خودروسازان: مشاور خارجی بگیریدپول‌نیوز - برخلاف انتقادهای پیشین وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان داخلی که بیشتر معطوف به کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی بود این بار نعمت‌زاده از ضعف خودروسازان در صادرات انتقاد کرد.

محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو با اشاره به میزان صادرات دو خودروساز بزرگ داخلی در سال جاری این میزان را راضی کننده ندانست و از این شرکت‌ها خواست برای افزایش صادرات تلاش کنند.

وی در این زمینه به خودروسازان داخلی توصیه کرد در صورت نیاز از مشاوران خارجی استفاده کنند تا بتوانند میزان صادرات را افزایش دهند.

تاکیدات نعمت‌زاده بر تلاش خودروسازان برای افزایش صادرات در حالی است که بازارهای صادراتی خودروهای داخلی با توجه به سطح کیفی این محصولات چندان گسترده نبوده و محدود به چند کشور خاص است.

در قراردادهای جدید خودرویی که در شرایط پسا برجام منعقد شده علاوه بر شرط داخلی‌سازی 40درصدی تاکید شده که حداقل ۳۰ درصد از خودروهای جدید تولیدی در کشور باید صادر شود.

کارشناسان معتقدند خودروهای جدیدی که در آینده تولید خواهند شد از سطح تکنولوژی مناسب و به‌روزی برخوردار بوده و پتانسیل صادراتی بیشتری نسبت به خودروهای فعلی در حال تولید خواهند داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
وطن
Iran, Islamic Republic of
10:04 - 1395/08/12
انتقاد وزير صنعت همچون
نـوش دارويــــي است بعـــد از مــرگ سهــــراب
حال كه زمان قانوني دولت روحاني رو به اتمام مي باشد ايشان تازه عملكرد صنايع خودرويي يادشان افتاده
حيف از آن تسهيلاتي كه به اين صنعت خودرو داده شد
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: