May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۵۱۳۱
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
0
پول‌نیوز - زمین لرزه ای با قدرت پنج درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد پنجشنبه مرکز ایتالیا را به لرزه درآورد اما از خسارت یا تلفات احتمالی آن گزارشی منتشر نشده است.

به گزارش روزنامه لارپوبلیکا، این زمین لرزه در ساعت 1:35 دقیقه بامداد پنجشنبه به وقت محلی روی داد و در منطقه «مارچه» در شرق کشور بیشتر احساس شد. این زمین لرزه و 75 پس لرزه متعاقب آن در همان محل زمین لرزه قوی هفته گذشته به وقوع پیوست.

مرکز ملی ژئوفیزیک ایتالیا مرکز زمین لرزه را شهر «پیوه تورینا» (Pieve Torina) در عمق هشت کیلومتری زمین و قدرت آن را 4.8 ریشتر اعلام کرد.

این گزارش در حالی است که مرکز لرزه نگاری آمریکا اعلام کرده این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری و در فاصله 51.5 کیلومتری جنوب شرقی شهر پروجیا روی داد.

با تداوم زمین لرزه هایی که از روز چهارشنبه گذشته در بخش وسیعی از مرکز ایتالیا بوقوع پیوسته و همچنان ادامه دارد، شهر رم پایتخت این کشور نیز در امان نمانده و 28 آپارتمان به علت خسارات وارده تخلیه شدند.

با اینکه شهر رم 170 کیلومتر با محل وقوع زمین لرزه در مرکز ایتالیا فاصله دارد اما از پیامدهای ناشی از زمین لرزه شدیدی که روز یکشنبه با شدت 6.5 ریشتر سراسر ایتالیا را لرزاند در امان نمانده و برخی از سازه ها دچار خسارت شده اند. کلیسای قدیمی و معروف «سان پائولو» نیز در شهر رم از ناحیه سر در شکاف برداشت و کلیسای «سان لورنتزو» دچار ریزش شد.

نخستین زمین لرزه سال 2016 در مرکز ایتالیا به قدرت 6 ریشتر روز 24 اوت (3 شهریور) ساعت 3:36 بامداد در عمق 8 کیلومتری به وقت محلی بوقوع پیوست و حدود 300 قربانی گرفت.

دو ماه پس از این فاجعه، سه زمین لرزه پرقدرت 5.4 و 5.9 و 4.6 ریشتری روز چهارشنبه گذشته در مرکز ایتالیا بوقوع پیوست که مرکز آن میان استان های اومبریا و مارکه میان شهرهای ماچراتا اوسیتا و کاستل سانتانجلو سول نرا به ثبت رسید. این زمین لرزه تلفات جانی نداشت. روز یکشنبه نیز یک زلزله قوی تر با 6.5 ریشتر میان شهرهای نورچا و پرچی در عمق 9 کیلومتری بوقوع پیوست که منجر به آوارگی هزاران نفر دیگر شد. این قوی ترین زمین لرزه از سال 1980 تاکنون محسوب می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: