May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۶۷۲۸
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۸
0
از این میان 71 درصد کاربران شبکه های اجتماعی، تمایل زیادی به خرید از برندی که به صورت آنلاین به آن ها معرفی شده است، دارند.

پول نیوز، رکسانادانیالی- به نظر شما چه چیزی رسانه های اجتماعی را محبوب می کند؟ این فاکتور چیزی نیست جز برقراری ارتباطات موثر. امروزه شناخت مخاطبان و ساخت روابط مناسب با آن ها به ویژه در زمینه رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای کسب و کار های مختلف، بسیار آسان تر از گذشته شده است. از طریق این شبکه ها، کسب و کار ها به نحو کامل تری می توانند مشتری های خود را بشناسند و در مقابل نیز خود را به آن ها معرفی کنند.

گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی به حدی رسیده است که در هر ثانیه، 12 کاربر موبایلی فعال به این شبکه ها افزوده می شود. از این میان 71 درصد کاربران شبکه های اجتماعی، تمایل زیادی به خرید از برندی که به صورت آنلاین به آن ها معرفی شده است، دارند. دقیقا به همین دلیل است که ضرورت برقراری ارتباط موثر با فضای مجازی برای صاحبان کسب و کار های مختلف، روز به روز محسوس تر می شود. البته از طرفی هم تعداد کسب و کاری هایی که از این طریق سعی در جذب مشتری دارند، بسیار بالا رفته و رقابت را سخت تر کرده است. با این حال در ادامه مطلب روش هایی ارائه می شوند که کسب و کار شما را در راستای برقراری ارتباط عمیق و پویا با مردم در محیط های مجازی، یاری خواهند داد.

+ صدای برندتان را به گوش همه برسانید!

همواره تاکید ها بر طراحی و انتخاب مناسب ترین برند، بسیار زیاد است. اما چرا؟ برند کسب و کار شما و مهم تر از آن، توانایی برند در جلب نظر مردم فاکتور هایی هستند که اهمیت این انتخاب درست را آشکار می سازند. نگاهی به اهداف کسب و کار خود داشته باشید و شعاری طراحی کنید که به بهترین صورت با فرهنگ کسب و کار شما جفت و جور شود. سپس این شعار را در برخورد های هر روزه خود در شبکه های مجازی کارتان با مردم تکرار کنید. زمانی را صرف تحقیق، بررسی و شناخت مخاطبان خود کرده تا بتوانید پاسخ گوی نیاز های آن ها در بهترین حالت باشید. با برجسته کردن نقاط مشترک میان اهداف کسب و کار و علایق مردم به ویژه در فضای مجازی، می توان به ثبات و رابطه مستحکم مورد نظر دست یافت.

+ حضور مستمر داشته باشید!

برند هایی که حضوری دائمی در فضای مجازی دارند، عکس العمل های مناسب تری از جانب مخاطبان خود دریافت می کنند. این حضور به این معنا خواهد بود که برای مشتری های خود وقت می گذارید و از این طریق فرصت بیشتری در جهت رساندن پیام برند خود به آن ها در اختیار دارید. اما چند توصیه در باب این مسئله:

1. در بحث و گفت و گو های شبکه های مجازی کسب و کار خود تا آن جا که فرصت دارید، مشارکت کنید.

2. از پست های مخاطبان خود و یا ایده هایی که ارائه می دهند، استقبال کنید.

+ مطالب مرتبط با شعار برند خود به اشتراک بگذارید!

با آن که تمام مخاطبان نسبت به محتوای مطالب کسب و کار شما در شبکه های مجازی، حساسیت نشان نمی دهند، اما با این حال درصد قابل توجهی از آن ها نیز نکته سنج هستند. در محتوا گذاری، نخست به علایق مردم به ویژه مخاطبان خاص کارتان اهمیت دهید. مرحله بعدی حفظ تناسب میان اهداف کسب و کار و مطالبی است که در اختیار مخاطبان قرار می دهید. همواره این سوال را از خود بکنید: آیا محتوایی که در شبکه مجازی کسب و کار خود قرار می دهم، با نیاز ها، علایق و انتظارات مشتری ها تناسب کافی دارد؟ تناسب محتوا از جمله مهم ترین ابزار های ساخت رابطه ای قوی میان برند کسب و کار و رسانه های اجتماعی خواهد بود. اگر مردم در محتوا هایی که به اشتراک می گذارید، ارزشش های مد نظر خود را پیدا کنند، شمار مخاطبانتان به صورت صعودی افزایش پیدا خواهد کرد.

+ قابلیت انتقاد پذیری خود را تقویت کنید!

به رسانه های اجتماعی به عنوان فرصتی برای دریافت نظر های مثبت مردم و در عین حال نظرات منفی آن ها نگاه کنید. تحقیقات نشان می دهد که 70 درصد کاربران شبکه های اجتماعی از کسب و کار مورد نظر خود، توقع جواب دهی و ارزش نهادن به انتقاد هایشان را دارند. عدم انتقاد پذیری و سعی در رفع کاستی ها مساوی خواهد بود با از دست دادن این 70 درصد که با توجه به شمار بالای این افراد، آسیب بزرگی به کسب و کارتان وارد خواهد شد. درصد زیادی از این افراد نیز تجربه خوب خود در دریافت واکنش مناسب از جانب کسب و کار را برای دوستان و خانواده خود بازگو کرده که این نیز به معنای افزایش علاقه مندان برند شما خواهد بود. به طور خلاصه باید بیان داشت که تنها حضور در رسانه های اجتماعی مختلف کافی نیست بلکه باید پاسخ گوی نظرات و انتقاد های مشتریان نیز بود.

همیشه به دنبال روش های متنوع و نوین در استحکام روابط کسب و کار خود با مردم در رسانه های اجتماعی باشید. باید بتوانید حسی از ارزش نهادن و پاسخ گویی به نیاز های آن ها در کنار حضور فعال و دائم خود، منتقل کنید. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: