May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۷۴۳۴
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
0
این مدل‌ها شامل پانامرا 4 Executive، پانامرا 4 E-Hybrid Executive، پانامرا 4S Executive و پانامرا توربو Executive می‌شوند.
پول‌نیوز -پورشه شش مدل جدید به نسل دوم پانامرا اضافه کرده است که شامل نمونه‌های دیفرانسیل عقب، چهارچرخ محرک، فاصلهٔ محوری کشیده و مدلی بالا رده با پیشرانهٔ V8 توربوشارژ 550 اسب بخار می‌شود

پورشه به‌تازگی شش مدل جدید به نسل دوم سدان لوکس پانامرا افزوده است. دو نمونه از این مدل‌ها فاصلهٔ محوری استاندارد دارند که عبارت‌اند از پانامرا دیفرانسیل عقب و پانامرا 4 چهارچرخ محرک؛ اما چهار نسخهٔ دیگر همگی از نوع فاصله محوری کشیده هستند.

 این مدل‌ها شامل پانامرا 4 Executive، پانامرا 4 E-Hybrid Executive، پانامرا 4S Executive و پانامرا توربو Executive می‌شوند. این مدل‌های جدید اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه لس‌آنجلس خواهند داشت درحالی‌که شروع تحویل آن‌ها به خریداران در انگلستان از آوریل 2017 برنامه‌ریزی شده است.

نسخه‌های دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک پانامرا 4 هر دو مجهز به جدیدترین پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربوی بنزینی پورشه هستند که با 330 اسب بخار قدرت، 20 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به موتور قبلی 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی دارد. این موتور جدید در خودروهای آئودی S4، S5 کوپه و S5 اسپرت‌بک نیز مورداستفاده قرار گرفته است.

این موتور V6 جدید که با سرمایه‌گذاری مشترکی میان آئودی و پورشه ساخته شده است، ادعا شده که در نسخهٔ فاصله محوری استاندارد پانامرا تا 1.5 لیتر در صد کیلومتر مصرف سوخت کمتری نسبت به سلف خود دارد هرچند که هنوز آمار مصرف سوخت رسمی آن هنوز اعلام نشده است.

همین موتور V6 در پانامرا 4 Executive هم وجود دارد یعنی نسخهٔ فاصله محوری کشیده که با طول کلی 5.2 متر، تا 15 سانتیمتر فاصلهٔ محوری کشیده‌تری نسبت به نسخه‌های استاندارد پانامرا دارد.

مدل بعدی، پانامرا 4S است که مجهز به یک پیشرانهٔ 2.9 لیتری V6 توئین توربو شده که 440 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مدل بالا ردهٔ پانامرا توربو هم از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با 550 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند؛ و درنهایت یک نسخهٔ هیبریدی هم با نام E-Hybrid قابل خریداری است. این مدل مجهز به یک موتور 2.9 لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی است که مجموعاً 460 اسب بخار قدرت دارند.

چهار مدل فاصله محوری کشیدهٔ پانامرا بسیار بیشتر از برادران فاصله محوری استاندارد خود مجهز شده‌اند. ازجمله تجهیزات استاندارد این مدل‌ها می‌توان به سقف پانوراما، صندلی‌های جلو و عقب برقی با گرم‌کن و سیستم تعلیق بادی تطبیقی با کنترل دامپر متغیر اشاره کرد.

 همچنین مدل پانامرا 4S Executive مجهز به سیستم فرمان‌گیری چرخ‌های عقب و باز و بسته شدن برقی درها شده درحالی‌که نسخهٔ پانامرا توربو Executive نیز از کنترل تهویهٔ چهار منطقه‌ای و چراغ‌های اصلی LED با سیستم پویای نور پورشه سود می‌برد.

برای پانامراهای فاصله محوری کشیدهٔ 2017 کنسول وسط سرنشینان عقب که به‌تازگی توسعه یافته است به‌عنوان یک آپشن سفارشی ارائه می‌شود. این کنسول دارای دو میز تاشو یکپارچه بوده و به سیستم اتصال گوشی‌های هوشمند نیز مجهز است.

 در این کنسول مرکزی جدید، آخرین نسل از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عقب پورشه ارائه شده است که شامل دو مانیتور-تبلت 10.1 اینچی سبک و قابل جابجایی می‌شود که در پشتی صندلی‌های جلو نصب شده‌اند.

قیمت‌گذاری تیپ‌های گوناگون پانامرای جدید از 66,386 پوند برای مدل دیفرانسیل عقب ساده آغاز شده و به 69,412 پوند برای پانامرا 4 افزایش میابد. مدل‌های بعدی شامل پانامرا 4 Executive، پانامرا E-Hybrid Executive و پانامرا 4S Executive به ترتیب 76,034 پوند، 84,838 پوند و 98,672 پوند قیمت دارند درحالی‌که نهایتاً مدل توربو Executive به‌عنوان بالاترین تیپ فعلی پانامرا با قیمت 122,480 پوند عرضه می‌شود.

با توجه به گسترش وسعت مدل‌های مختلف پانامرا، این خودرو همچنان با رقبای همیشگی خود یعنی ب‌ام‌و M6 گرن‌کوپه، مرسدس بنز CLS63 AMG، آئودی RS7 و حتی آستون‌مارتین راپید روبروست که نزدیک به 20 هزار پوند قیمت بیشتری از بالاترین تیپ پورشه پانامرا دارد.



منبع:پدال
برچسب ها: پورشه ، عکس ، خودرو ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: