April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۷۵۴۷
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
0
 پول‌نیوز - شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) و شرکت توتال فرانسه روز دوشنبه توافق نامه اجرای برنامه توسعه میدان گازی ' آبشرون ' واقع در دریای خزر را امضا کردند .

 این توافق نامه در جریان سفر پاتریک پویانه مدیر اجرایی شرکت توتال و هیات همراه به باکو امضا شد . 

در دیدار پاتریک پویانه با رونق عبد الله اف رییس سوکار از سطح همکاری دو شرکت ابراز رضایت شد و کارهای زمین شناسی و اکتشافی، بررسی شاخص های فنی و اقتصادی و تدوین برنامه آغاز استخراج گاز طبیعی از میدان آبشرون نمونه بارز همکاری دو شرکت اعلام شده است . 

در این دیدار همچنین چشم انداز مشارکت توتال در طرح های توسعه میادین دیگر انرژی جمهوری آذربایجان از جمله میادین ' امید ' و 'بابک ' در دریای خزر بررسی شد . 

پاتریک پویانه مدیر اجرایی شرکت توتال و هیات همراه در این سفر همچنین با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان دیدار کردند .

رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به ظرفیت های انرژی میدان گازی 'آبشرون' اهمیت توسعه مرحله ای این میدان انرژی را مورد اشاره قرار داد . 

پاتریک پویانه نیز فعالیت 20 ساله شرکت توتال در جمهوری آذربایجان را خاطر نشان کرد و میدان انرژی ' آبشرون' را از لحاظ تامین تقاضای جمهوری آذربایجان به گاز طبیعی مهم عنوان کرد . 

میدان گازی آبشرون یکی از میادین انرژی بزرگ در دریای خزر به شمار می رود و جمهوری آذربایجان و شرکت توتال دوبار قرارداد طرح توسعه این میدان امضا کردند . 

کارهای اکتشافی انجام گرفته در قالب نخستین قرارداد امضا شده میان توتال و شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار ) در سال 1997 میلادی بی نتیجه بوده و طرفین در سال 2005 میلادی ناگزیر به فسخ این قرارداد شدند . 

در سال 2009 میلادی جمهوری آذربایجان و توتال قرارداد جدیدی در باره توسعه این میدان که ذخایر انرژی آن بر اساس کارهای اکتشافی و زمین شناسی 350 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و 45 میلیون تن میعانات تخمین زده می شود، امضا کردند . 

در حال حاضر توتال و سوکار هر یک 40 درصد و شرکت انگی فرانسه 20 درصد سهم در طرح توسعه میدان گازی آبشرون دارند . 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: