کد خبر: ۲۰۹۰۴۷
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
0
بنا به گزارش سایت عروس، امروزه در جامعه ی ما زوج ها از طرق مختلفی با یکدیگر آشنا شده و ازدواج میکنند. گروهی با همسر خود در محل کار، دانشگاه و ... آشنا میشوند و گروهی نیز به روش سنتی با اعتماد به انتخاب خانواده و عدم آشنایی قبلی اقدام به شروع زندگی مشترک می کنند. هیچ کدام از این روش ها به طور کامل رد یا تایید نمیشوند اما در این نوشته میخواهیم نقاط ضعف و قوت هریک از روش ها را بررسی کنیم.

عروسی و ازدواج؟ احساس یا منطق؟

تا چند سال قبل دید بسیار منفی نسبت به ازدواج هایی که دختر و پسر از قبل باهم ملاقات داشتند و سپس به خانواده ها رجوع میکردند وجود داشت اما با رشد افکار و پیشرفت فضای فکری افراد و خانواده ها این دید کمی تعدیل یافته و آن جبهه گیری های سابق وجود ندارد.

آشنایی با روحیات و رفتارها و علایق طرف مقابل به انتخاب بهتر کمک میکند اما اشکالی که در این نوع ازدواج وجود دارد، کمبود دید منطقی و عاقلانه به علت عشق و علاقه ی بیش از حد و به وجود آمدن روابط احساسی پیش از شناخت کامل است و انتخاب بیشتر مبتنی بر احساس میباشد همچنین این موضوع در تقابل با دیدگاه سنتی ومنطقی خانواده ها باعث تنش و درگیری میشود.

گاهی نیز خانواده مخالفتی ندارد و مراسم عروسی برگزار میشود و عروس و داماد بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک و آشکار شدن قسمت های پنهان شخصیتی دچار مشکلاتی در زندگی میشوند. باید به جوانان فرصت داد با همسر آینده خود و یا كسى كه او را براى همسرى درنظرگرفته اند، صحبت كنند و در عین حال نیز از راهنمایى ها و ویژگى هایى كه براى تشكیل یك خانواده لازم است آنان را آگاه كرد .

در ازدواج سنتی معمولا شرایط ثابتی وجود دارد. همواره سن دختر کمتر از پسر بوده و چون خانواده ها خود انتخاب کرده اند حمایت همه جانبه ای را شامل حال فرزندانشان میکنند. این گونه ازدواج ها معمولا دوام بیشتری دارند اما این به معنی بهتر بودنشان نیست، زیرا با توجه به اعتقاد سنتی خانواده ها، معمولا زوجین سعی دارند مشکلات را تحمل کنند و تا حد امکان حرفی از طلاق به میان نیاورند که همین امر نیز مشکلات روحی بسیاری را در زوجین باعث میشود.

در مجموع ازدواج یک ریسک است و باید حتما شناخت اولیه از شرایط خانوادگی، شرایط اقتصادی و خصوصیت های شخصیتی طرف مقابل وجود داشته باشد که بهترین راه حاصل شدن این شناخت مشاوره های پیش از ازدواج است.

اجتناب از ازدواج در سنین خیلی کم (مخصوصا زیر 18 سال) ، حمایت خانواده ها و پرهیز از لجبازی های غیر منطقی از دیگر مواردی است که شانس موفقیت ازدواج را بالا میبرد

نکات و موارد بیشتری در زمینه بهبود ازدواج وعروسی را می توان در اینجا با کلیک کردن بر روی لینک سایت عروس (www.Aroos.co) مطالعه و بررسی کرد.

برچسب ها: سایت عروس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: