April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۹۲۲۹
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
0
پول‌نیوز - حمیدرضا نوربخش خواننده موسیقی سنتی ایرانی، دو آلبوم «مست و هشیار» و «در آتش آوازها» را بزودی منتشر می کند.

این خواننده موسیقی ایرانی که مدیریت خانه موسیقی و ریاست سی و دومین جشنواره موسیقی فجر را نیز بر عهده دارد، آلبوم های «در آتش آوازها» و «مست و هشیار» را در نوبت انتشار دارد، آلبوم هایی که هر دو به نوعی با کنسرت های گذشته وی پیوند دارد.

** آلبوم «مست و هشیار» به آهنگسازی داریوش پیرنیاکان

«مست و هشیار» آلبومی است به آهنگسازی داریوش پیرنیاکان، رفیق گرمابه و گلستان نوربخش در خانه موسیقی که تا چندی پیش عضو هیئت مدیره و سخنگوی خانه موسیقی هم بود.

نوربخش درباره آلبوم «مست و هشیار» گفت: این آلبوم دربردارنده کنسرت چند سال پیش من به همراه ارکستر «شهنازی» و آقای پیرنیاکان است که در تالار وحدت به صحنه رفته بود. این آلبوم که به صورت ضبط صحنه ای آماده شده، در دو بخش بیات اصفهان و دشتی اجرا شده است.

وی گفت: نسخه تصویری این آلبوم نیز موجود است و شاید در آینده تصمیم گرفتیم آن را نیز منتشر کنیم.

** آلبوم «در آتش آوازها» به آهنگسازی نوید دهقان

وی درباره «آلبوم در آتش آوازها»، به آهنگسازی نوید دهقان و با اجرای گروه «قمر» نیز توضیح داد: کار آلبوم «در آتش آوازها» را حدود سه سال پیش با آقای نوید دهقان آغاز کردیم. این آلبوم بر اساس شعرهای شیدای گیلانی کار شده و پیش از این، کنسرت آن را در تهران و شهرستان های گوناگون اجرا کردیم و بعد همان اجرا را در استودیو ضبط کردیم.

نوربخش افزود: همه بخش هایی که در کنسرت اجرا شده بود، در آلبوم نیامده، زیرا کنسرت در دو بخش اجرا شده بود و فقط یک بخش آن را که در همایون اجرا شده، در آلبوم ضبط کرده ایم و باید برای انتشار بخش دیگر آن فکر کنیم.

نوربخش گفت: همچنان که همواره سعی کرده ام در کنسرت هایم آواز نقش محوری داشته باشد، در این آلبوم نیز محوریت کار، آواز است و نام آلبوم نیز بر همین اساس انتخاب شده است.

وی ادامه داد: همیشه تلاش کرده ام بخش ساز و آواز در کارهایم پررنگ باشد زیرا معتقدم جان مایه و عصاره موسیقی ایرانی در ساز و آواز متجلی است، اما با وجود اهمیت آواز، چالش این روزهای موسیقی ایرانی نیز همین ساز و آواز است، که باید بیشتر بدان توجه کرد.

افزون بر این دو اثر، آلبوم «وَشتن – سعدی خوانی» به آهنگسازی پیمان سلطانی و خوانندگی چند خواننده نیز قرار بوده، امروز منتشر شود، که نوربخش نیز در کنار علی اصغر شاهزیدی، علی جهاندار، مظفر شفیعی و محسن کرامتی، یکی از خوانندگان آلبوم «وَشتن – سعدی خوانی» است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: