کد خبر: ۲۱۰۶۳۶
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
0
در دومین روز از گردهمایی ملی دموکرات ها که در ۲۶ جولای سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار شد، تظاهرکنندگان معترض پرچم آمریکا را در فیلادلفیا به آتش کشیدند.
پول‌نیوز - توئيت ترامپ پس از آن بود که گروهی از کهنه سربازان آمریکایی به اقدام کالج کوچک ایالت ماساچوست اعتراض کردند. آن ها به حذف پرچم در کالج همپشایر معترض بودند. حذف پرچم از کالج همپشایر پس از آن رخ داد که برخی از دانشجویان در ۹ نوامبر پرچم آمریکا را به حالت نیمه افراشته پایین کشیدند.

مجازات ترامپ برای آتش زدن پرچم آمریکا
 
در دومین روز از گردهمایی ملی دموکرات ها که در ۲۶ جولای سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار شد، تظاهرکنندگان معترض پرچم آمریکا را در فیلادلفیا به آتش کشیدند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: مردمی که پرچم آمریکا را می سوزانند باید مجازات شوند.

او پیشنهاد داده است که مجازات تا یک سال زندان و یا سلب تابعیت باشد.

او در توئيتر نوشت: «هیچ کس اجازه ندارد پرچم آمریکا را بسوزاند، اگر آن ها این کار را انجام دهند باید مجازات شوند؛ شاید سلب تابعیت آمریکایی یا زندانی شدن ».

اما برای ترامپ عملی کردن این طرح پیشنهادی کار آسانی نخواهد بود. دیوان عالی ایالات متحده آمریکا می گوید سوزاندن پرچم به عنوان شکلی از اعتراض مجاز است.

در سال ۱۹۸۹ میلادی، دیوان عالی ایالات متحده آمریکا حکم کرد که سوزاندن پرچم آمریکا تحت متمم اول قانون اساسی این کشور و به موجب تضمین آزادی بیان محفوظ است.

تغییر دادن تصمیم دیوان عالی ایالات متحده مستلزم دو چیز است؛ یا اصلاح متمم قانون و یا ارائه یک نظریه جدید از سوی این دیوان، که انجام هیچ یک از این دو آسان نخواهد بود.
دیوان عالی ایالات متحده آمریکا با مورد شخصی به نام گریگوری لی جانسون مواجه شده بود. این مرد در سال ۱۹۸۴ میلادی به خاطر سوزاندن پرچم آمریکا در تظاهرات جمهوری خواهان در تگزاس دستگیر شد. جانسون گفت که پرچم آمریکا را درون آتش انداخت تا اعتراض خود را به نامزدی دوباره دونالد ریگان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کند.

دادگاه بدوی علیه جانسون حکم کر‌د. اما دادگاه عالی این حکم را لغو کرد. قاضی آنتونی کندی نوشت که بسیاری از آمریکایی ها از سوزانده شدن پرچم آزرده خاطر شده اند؛ اما او اشاره کرد که جانسون پرچم را به عنوان یک عمل اعتراضی سوزانده است. او گفت: سوزاندن پرچم به عنوان یک عمل اعتراض آمیز تحت آزادی بیان محافظت می شود.

کندی نوشت: « واقعیت این است که گاه ما باید تصمیمی بگیریم که دوست نداریم. ما این تصمیمات را می گیریم زیرا حق با آنهاست، حق به این معنا که قانون _ همانطور که ما آن را می بینیم _ نتیجه را الزام می بخشد» .

چهار قاضی دیوان عالی آمریکا با کندی به توافق رسیدند و چهار نفر دیگر مخالف بودند.
قاضی ویلیام رهنکویست از مخالفان بود. او گفت سوزاندن پرچم حقیقتا آزادی بیان نیست. او کار گریگوری لی جانسون را به خرخرکردن و صدایی همچون حیوانات تشبیه کرد.

جنجال بر سر پایین کشیده شدن پرچم در دانشگاه همپشایر

توئيت ترامپ پس از آن بود که گروهی از کهنه سربازان آمریکایی به اقدام کالج کوچک ایالت ماساچوست اعتراض کردند. آن ها به حذف پرچم در کالج همپشایر معترض بودند. حذف پرچم از کالج همپشایر پس از آن رخ داد که برخی از دانشجویان در ۹ نوامبر پرچم آمریکا را به حالت نیمه افراشته پایین کشیدند. این اقدام دانشجویان بعد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور بود که دونالد ترامپ در آن به عنوان برنده اعلام شد.

قرار دادن پرچم در حالت نیمه افراشته، نشان دهنده مرگ افراد مهم و یا نشانه ای از یک اتفاق غم انگیز است.
 
برخی از دانشجویان کالج گفتند که آن ها از آن چه در دوره ریاست جمهوری ترامپ اتفاق خواهد افتاد بیمناک هستند. نیمه افراشته شدن پرچم تا ۱۰ نوامبر ادامه پیدا کرد تا وقتی که آن را آتش زدند. کالج می گوید که نمی داند، چه کسی پرچم را آتش زده است.

دستور نصب پرچم جدید دیگری به شکل نیمه افراشته صادر شد؛ اما چندی نگذشته بود که رئيس دانشگاه جاناتان لش دستور داد که پرچم را حذف کنند. او گفت، برخی قرار گرفتن پرچم در حالت نیمه افراشته را یک نظر سیاسی می دیدند.

لش می گوید این یک نظر سیاسی نبود. او گفت: این کار بخشی از تلاش کالج برای کنار آمدن با تفرقه پیرامون پرچم است که میان اعضای جامعه دانشگاهی رخ داده است.

جاناتان لش گفت: «ما از برخی اعضای جامعه دانشگاهی شنیده ایم که برای آنها و برای بسیاری از مردم آمریکا پرچم یک نماد ترس شدید است که آن ها در تمام طول زندگی خود احساس کرده اند، زیرا آنها در جوامع به حاشیه رانده شده بزرگ شده اند و هرگز احساس امنیت نداشته اند»، «و برای برخی دیگر پرچم نمادی از بالاترین آرزوها برای کشورشان است.»

جیسون میلر سخنگوی ترامپ روز سه شنبه بر کانال CNN حاضر شد و گفت که رئيس جمهوری بعدی آمریکا ( ترامپ ) بر این باور است که سوزاندن پرچم باید غیر قانونی معرفی شود. او گفت: رئيس جمهور منتخب آمریکا حامی قوی متمم نخست قانون اساسی آمریکاست، اما از نظر او بین متمم و سوزاندن پرچم آمریکا تفاوت بسیاری وجود دارد.
منبع: تابناک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: