April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز -معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور گفت: تکمیل راه‌آهن اردبیل – میانه نیازمند ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 جبارعلی ذاکر در نشست معاون رئیس جمهور با امام جمعه اردبیل با بیان اینکه راه‌آهن اردبیل – میانه یکی از پروژه‌های ریلی مهم کشور است، گفت: میزان مصرف سوخت در حمل و نقل ریلی یک پنجم حمل و نقل جاده‌ای است که می‌تواند صرفه جویی قابل توجهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه کل این مسیر ۱۷۵ کیلومتر است که از شهرستان میانه منشعب می‌شود، افزود: این راه‌آهن از منطقه کوهستانی بسیار سختی عبور می‌کند و حدود ۲۳ کیلومتر تونل و ۶۱ دستگاه پل بزرگ دارد.

ذاکر با بیان اینکه برای این مسیر سرعت ۱۶۰ کیلومتر  در ساعت مسافری و ۱۲۰ کیلومتر در ساعت باری پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در صورت برقی شدن این مسیر در گام‌های بعدی نیز می‌توان به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز ارتقا داد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه برای این پروژه ۳۸۲ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است، تصریح کرد: برای تکمیل کار نیز یک هزار و یکصد میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: راه آهن ، اردبیل ، میانه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: