کد خبر: ۲۱۰۸۱۹
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
0
پول‌نیوز - بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی چین، ارتش این کشور اولین رزمایش با مهمات جنگی را با شرکت تنها ناو هواپیمابر خود و جنگنده‌ها و کشتی‌های نظامی دیگرش در منطقه دریای بوهای در شمال شرق این کشور و در نزدیکی شبه جزیره کره برگزار کرد.

حضور نظامی فزاینده چین در دریای چین جنوبی باعث افزایش نگرانی شده است و آمریکا ضمن انتقاد از نظامی سازی پست‌های دیده‌بانی دریایی از سوی چین، اقدام به اجرای گشتهای دریایی و هوایی منظم در این دریا به منظور تضمین آزادی دریانوردی کرده است.

تلویزیون دولتی چین گزارش داد، ده کشتی و ده هواپیمای نظامی در رزمایشی به منظور تمرین رزم هوا به هوا، هوا به دریا و دریا به هوا که در آن از موشک‌های هدایت شونده استفاده شد، شرکت کردند.

شبکه تلویزیونی CCTV چین گزارش داد: در این رزمایش برای نخستین بار ناو هواپیمابر چین نیز اقدام به اجرای مانور با گلوله‌های جنگی کرد.

تنها ناو هواپیمابر چین موسوم به ناو لیائونینگ متعلق به دوران شوروی است که بازسازی شده است. بر اساس گزارش مذکور این ناو به همراه یک گروه از کشتی‌های جنگی چین در مانور خود اقدام به اجرای عملیات رهگیری هوایی و حملات ضد هواپیما و ضد موشکی کردند و در این عملیات‌ها جنگنده های J-15 شنیانگ با موشکهای واقعی شرکت کردند.

یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد، چین اقدام به استقرار سامانه‌های ضد هوایی و ضد موشکی در جزایر مصنوعی ساخت خودش در دریای مورد مناقشه چین جنوبی کرده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: چین ، ناو هواپیما
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: