کد خبر: ۲۱۱۳۲۷
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
0
مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با اشاره به نقش دولت در جلوگیری از مصرف کالای قاچاق بر فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه تأکید کرد.
80 درصد کالاهای سلامت‌ محور در کشور قاچاق است
پول‌نیوز - مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور از ورود ۸۰ درصد کالاهای سلامت‌ محور بدون استاندارد به کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی پول‌نیوز، عبدالمجید نگارش‌نژاد در همایش آموزشی آشنایی بانوان با کالاهای قاچاق از ورود 80 درصد کالاهای سلامت‌محور بدون استاندارد به کشور خبر داد و اظهار داشت: 80 درصد کالاهای سلامت‌محور بدون استاندارد و بدون کیفیت به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که پیامدهای جبران‌ناپذیری برای جامعه دارد.

وی ورود 16 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور را عامل نابودی یک میلیون و 500 هزار فرصت شغلی در سال گذشته عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با اشاره به نقش دولت در جلوگیری از مصرف کالای قاچاق بر فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه تأکید کرد.

نگارش‌نژاد، جامعه بانوان، جامعه دانشگاهی و جامعه آموزش و پرورش را به‌عنوان سه جامعه هدف اصلی در رابطه با تغییر الگوی مصرف و کاهش مصرف کالای قاچاق ذکر کرد و خواستار توجه  ویژه و استفاده از ظرفیت  هرکدام در  جلوگیری از ورود و مصرف کالای قاچاق به سبد مصرفی خانواده‌ها شد.

وی، اولین جامعه هدف را خانواده و به‌ویژه بانوان برشمرد و افزود: بانوان به‌عنوان مدیران منازل نقش تعیین‌کننده‌ای در این خصوص دارند.

مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکید بر آگاه‌سازی در اقداماتی این‌چنینی اظهار داشت: در فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی ابتدا باید به افراد تبعات بهداشتی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مصرف کالای قاچاق را آموزش داد.

نگارش نژاد با اشاره به گستردگی آموزش و پرورش ابراز کرد: آموزش و پرورش ما در روستاها نیز حضور دارد و با توجه به تغییرپذیری دانش آموزان، جامعه هدف مناسبی جهت تغییر باورها در خصوص عدم مصرف کالای قاچاق هستند.

وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه در مبارزه و کاهش مصرف کالای قاچاق در کشور شد و تصریح کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاهی به‌عنوان افسران جنگ نرم مبارزه با قاچاق کالا می‌توانند با ایجاد تغییر رفتار در خصوص مصرف کالای قاچاق بر کل جامعه تأثیرگذار باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: