May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۱۳۹۴
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
0
هر اونس طلا با 4.63 دلار کاهش 1133.58 دلار فروخته شد.
پول‌نیوز - قیمت طلا کاهش یافت و تصادف در آلمان و ترور سفیر روسیه نیز نتوانست بر تمرکز بازار بر احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در سال آینده غلبه کند.

به گزارش رویترز، پس از تصادف خونین در آلمان و عدم موفقیت ترکیه در افزایش خرید طلا و با توجه به تمرکز بازار بر احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در سال آینده، قیمت طلا کاهش یافت.

سفیر روسیه در آنکارا پس از یک سخنرانی در یک گالری عکس در روز دوشنبه به ضرب گلوله یک افسر پلیس کشته شد. پس از آن، یک کامیون وارد یک بازار شلوغ در مرکز برلین شد که 12 نفر کشته و 48 زخمی بر جای گذاشت. پلیس آلمان گفته است که احتمال می‌دهد این یک اقدام تروریستی بوده باشد.

با تقویت بازار کار آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره بانکی این کشور در سال آینده شدت گرفته است.

ادوارد میر، تحلیلگر اف‌سی استون در یادداشتی نوشت: «اگر آمارهای بزرگی برای آمریکا منتشر نشود، ما انتظار نداریم که طلا در کوتاه مدت تغییر خاصی داشته باشد... طلا برای افزایش به ثبات اقتصادی نیاز دارد اما در محیط کنونی افزایش ارزش بازارهای اوراق قرضه در جهان و تقویت رشد اقتصادی آمریکا و تقویت دلار، این امر بعید است.»

هر اونس طلا با 4.63 دلار کاهش 1133.58 دلار فروخته شد.

اعتماد سرمایه‌گذاران به اقتصاد جهانی را در ذخایر گلدتراست می‌توان مشاهده کرد. ذخایر طلای گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا در جهان، روز دوشنبه 0.6 درصد کاهش یافت و به 828.10 تن رسید. حجم دارایی های این صندوق از ماه نوامبر بیش از 12 درصد کاهش یافته است.
منبع: فارس
برچسب ها: قیمت جهانی طلا ، دلار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: