April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۱۸۸۸
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
0
در کنار آثار روانی توافق اوپک و غیراوپک، کاهش حجم ذخایر نفت خام ایالات متحده آمریکا نیز، یکی از دیگر عوامل جهش قیمت نفت خام در طول یک هفته گذشته تاکنون به شمار می‌رود.
پول‌نیوز - در آستانه آغاز سال ۲۰۱۷، ایران در فروش نفت یک رکورد جدید ثبت کرد و بهای هر بشکه نفت سبک و سنگین صادراتی کشور با یک دلار و چهار سنت افزایش از مرز ۵۱ دلار عبور کرد.

علاوه بر این، قیمت نفت خام سنگین ایران با دو دلار و دو سنت افزایش، به ٥١ دلار و ٧٠ سنت برای هر بشکه رسید که این قیمت‌ها یک رکورد جدید برای افزایش بهای نفت صادراتی ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی به شمار می‌رود.

متوسط قیمت هر بشکه نفت خام سبک ایران از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون، حدود ٤٠ دلار و ٦٠ سنت برای هر بشکه بوده؛ ضمن آنکه متوسط قیمت هر بشکه نفت خام سنگین ایران از ابتدای سال میلادی تاکنون، ٣٨ دلار و ٦٨ سنت برای هر بشکه به ثبت رسیده است.

با وجود افزایش قیمت نفت ایران در طول چند هفته گذشته؛ اما کماکان یک شکاف قیمتی ۱۰ تا ۱۲ دلاری بین متوسط قیمت نفت صادراتی ایران در سال ۲۰۱۵ با سال ۲۰۱۶ میلادی وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود این شکاف قیمتی، در سال ۲۰۱۷ میلادی پر شود.

در همین حال، قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٥١ دلار و ٩٤ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و ٢٥ سنت افزایش نشان می‌دهد. قیمت نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ١٦ دسامبر با ٩٦ سنت افزایش، ٥١ دلار و ٩٣ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال، با یک دلار و ١٦ سنت افزایش، ٥٣ دلار و ٦٠ سنت برای هر بشکه معامله شد. قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با یک دلار و ٤١ و یک دلار و ٣٤ سنت افزایش، به ٥٢ دلار و ٥٢ و ٥٣ دلار و ١٣ سنت برای هر بشکه رسید.

در کنار آثار روانی توافق اوپک و غیر اوپک، کاهش حجم ذخایر نفت خام ایالات متحده آمریکا نیز، یکی از دیگر عوامل جهش قیمت نفت خام در طول یک هفته گذشته تاکنون به شمار می‌رود.

گفتنی است خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان با خوش‌بینی نسبت به آینده قیمت نفت اظهار داشته است: بهای طلای سیاه نقطه‌ای بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه به توازن خواهد رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: