کد خبر: ۲۱۲۵۰۰
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
0
پول‌نیوز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از صادرات غیرنفتی 405 میلیون دلاری این استان از ابتدای سال تا پایان آذر ماه خبر داد.

علی پرزحمت سه شنبه شب در ششمین نشست کارگروه صادرات غیرنفتی استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، افزود: صادرات استان براساس دو رویکرد جهش صادراتی به میزان 800 میلیون دلار و افزایش صادرات کالا و خدمات به میزان 10 میلیارد دلار در راستای برنامه ملی اقتصاد مقاومتی هدف‌ گذاری شده است.

وی ادامه داد: سهم بخش کشاورزی از صادرات 405 میلیون دلاری به میزان 61 میلیون دلار، یعنی حدود 15 درصد از کل صادرات استان بوده است.

پرزحمت خاطر یادآور شد: با توجه به در نظر گرفتن سهم 250 میلیون دلاری بخش کشاورزی در جهش صادراتی طی 9 ماه گذشته، تاکنون 24 درصد آن محقق شده است.

به گفته این مسئول، از کل میزان صادرات صورت گرفته در 9 ماهه سال جاری، سهم فرش دستباف به ارزش 119 هزار دلار و به وزن 2 تن بوده است.

وی یادآور شد: بیش از یک سوم از کل صادرات استان قزوین توسط یک صادر کننده صورت گرفته است.

به گفته این مسئول، محصولات صادراتی استان به بیش از 50 کشور هدف صادر شده که مهمترین آنها عراق، افغانستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بوده است.

پرزحمت در پایان تاکید کرد: مهمترین کالاهای صادراتی استان قزوین شامل مواد پلاستیکی، شونده ها، چیپس سیب زمینی، کاشی و سرامیک، شیشه و روغن موتور است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: صادرات ، دلار ، قزوین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: