May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۳۴۱۰
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
0
پول‌نیوز - در جلسه امروز(سه شنبه) کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با پیشنهاد افزایش ١٠ درصدی مبلغ دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک موافقت شد.

احمد دنیامالی در گفتگویی ضمن اعلام این خبر گفت: پیشنهاد ١٠ درصد افزایش هزینه دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک که از سوی شهرداری مطرح شده بود در جلسه امروز مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان کمیسیون و شهرداری قرار گرفت و در نهایت با موافقت اعضای کمیسیون همراه شد.

وی  با اشاره به اینکه در شرایط جدید نگاه کمیسیون همچنان به دنبال تشویق شهروندان به استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی بوده است، خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل در شورای چهارم همواره نگاهشان به سمت و سویی بوده که برای شهروندان انگیزه ای جهت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد کند، بخشی از این سیاست ها می تواند تغییرات در هزینه دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک باشد.  

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل با اشاره به میزان افزایش مجوز طرح ترافیک برای خودروهای عمومی و آژانس ها افزود: برای خودروهای شخصی با افزایش ١٠ درصدی که از سوی شهرداری ارائه شده بود موافقت شد اما این رقم برای خودروهای بخش حمل و نقل عمومی و اژانسها متفاوت است و اعضای کمیسیون تنها با ٥ درصد افزایش هزینه موافقت کردند تا این طرح به نوعی حمایت از بخش حمل و نقل عمومی نیز باشد.

دنیامالی با اشاره به رویکرد جدیدی که در سال ٩٦ به ان توجه خواهد شد، اظهار کرد: رویکرد الزام دریافت مجوز ورود به طرح ترافیک برای موتورسیکلت هایی که قصد ورود به محدوده را دارند، یکی از مهمترین پیشنهادات کمیسیون است که موتورسیکلت ها را برای سال ٩٦ موکلف می کند مجوز ورود دریافت کنند. در همین رابطه مصوب شد موتورسیکلت های برقی از پرداخت هزینه دریافت ارم معاف شوند اما موتورسیکلت های کاربراتوری ٢٠ درصد (به دلیل آلایندگی شدید) و موتورسیکلت های انژکتوری با توجه الایندگی کمتری که تولید می کنند ١٠ درصد هزینه نرخ آرم خودروها را پرداخت می کنند.  

دنیامالی ادامه داد: بنده و همکارانم در کمیسیون عمران و البته کلیه همکاران شورا و شهرداری در بخش حمل و نقل عمومی همواره به دنبال ایجاد راهکارهایی برای گسترش و مطلوبیت ناوگان حمل و نقل عمومی بوده ایم اما در این راستا باید به دنبال تشویق شهروندان نیز بود و تک تک شهروندان باید به نتیجه برسند که از هر نظر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برایشان صرفه بهتری دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مقرر شد برای شخصیت های علمی، فرهنگی و مذهبی جهت تکریم این قشر ۵۰ درصد تخفیف جهت دریافت مجوز ورود به طرح در نظر گرفته شود. موضوع برای خبرنگاران، معلولان و جانبازان برای دریافت مجوز همچون روال سال گذشته است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: