April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۴۷۰۲
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
0
اگر سوار قطارهای هلند شدید باید بدانید که 100 درصد درحال حرکت با انرژی باد هستید. درواقع مسافران این قطارها اولین مسافران جهان هستند که با باد سفر می کنند.
پول‌نیوز - در سال 2015 اپراتور راه آهن هلند تیمی با کاپرداز انرژی Eneco با هدف تامین انرژی قطارهای الکتریکی از انرژی باد تا سال 2018 تشکیل داد و حالا اعلام کرده اند یک سال زودتر به هدفشان رسیده اند.

در هلند می توانید با انرژی باد سفر کنید! (+عکس)

بله درست است، اگر سوار قطارهای هلند شدید باید بدانید که 100 درصد درحال حرکت با انرژی باد هستید. درواقع مسافران این قطارها اولین مسافران جهان هستند که با باد سفر می کنند.

در هلند می توانید با انرژی باد سفر کنید! (+عکس)

اما چطور توانستند با این سرعت به این موفقیت دست یابند؟ سخنگوی راه آهن هلند «تام بون» اعتبار زیادی به افزایش مزارع بادی در سراسر هلند تخصیص داد. برای راه آهن هلند که 5500 سفر در روز دارند، انرژی پاک اهمیت زیادی دارد.

 اکنون 600000 مسافر روزانه می توانند با خیال راحت از قطارهایشان که می دانند هیچ گاز گلخانه ای تولید نخواهد کرد، لذت ببرند. یک توربین بادی در یک ساعت می تواند انرژی کافی برای 193 کیلومتر حرکت قطار را فراهم کند و با 2200 توربین بادی در سراسر هلند، تا سال 2020 گازهای گلخانه ای هلند 35 درصد دیگر کاهش می یابد.


منبع:برترینها
برچسب ها: گردشگری ، هلند ، عکس ، سفر ، باد ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: