April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۶۴۶۷
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
0
مثل عبادتگاه ها و برج های زمان گذشته، آسمان خراش ها بعنوان سمبل قدرت اقتصادی شهر شناخته می شوند.
پول‌نیوز - در اواخر قرن ۱۹ ، ساختمان های بلند شیکاگو و نیویورک سیتی باعث شگفتی مردم شده بود، و در آن زمان بود که توجه مردم به سمت این برج های بلند معطوف شد. امروزه، دیدن آسمان خراش ها در شهرها به امری کاملا طبیعی تبدیل شده چون این برج های بلند، مزیت های اقتصادی زیادی دارند و یک برج، چندین ساختمان و چندین واحد را در خود جای می دهد. اما، این آسمان خراش ها فقط برای صرفه جویی در فضا ساخته نمی شوند.

آسمان خراش های معروف دنیا (عکس)

مثل عبادتگاه ها و برج های زمان گذشته، آسمان خراش ها بعنوان سمبل قدرت اقتصادی شهر شناخته می شوند. آن ها نه تنها دورنمای شهری را تعریف می کنند بلکه برای شهرهم هویتی جدید می سازند.


آسمان خراش های معروف دنیا (عکس)

امپایر استیت در محله منهتن شهر نیویورک قرار دارد و زمانی بلندترین ساختمان جهان بود اما هنوز هم از معروف ترین برج های جهان است و در بسیاری از فیلم ها نشان داده می شود. این ساختمان بیش از ۴۰ سال را با عنوان بلندترین برج جهان سپری کرد تا اینکه در سال ۱۹۷۲، برج مرکز تجارت جهان، این عنوان را بدست گرفت.

آسمان خراش های معروف دنیا (عکس)

در سال ۱۹۳۱ زمانی که جهان در رکودی بزرگ بسر می برد، این ساختمان بلند افتتاح گردید که به دلیل رکود حاکم بر فضای آن زمان، واحدهای تجاری این ساختمان بدون استفاده مانده بود و تا سال ۱۹۵۰ ساخت آن توجیه اقتصادی خاصی نداشت. اگروارد نیویورک شدید و خواستید چشم اندازی ۳۶۰ درجه از این شهر زیبا داشته باشید حتما به بالای این برج برود و منظره ای رویایی را به تماشا بنشینید چون این محل از محبوب ترین رصدخانه های فضای باز جهان است.

ساختمان امپایر استیت


برج العرب با ارتفاع ۳۲۱ متر، دومین ساختمان بلند در جهان است که تنها کاربری آن هتل می باشد و تمام واحدهای آن، اتاق های هتل هستند. هتلی بلندتر از برج العرب در کره شمالی در دست ساخت است که از برج العرب ۹ متر بلندتر می باشد ولی ساخت این هتل بیش از ۲۰ سال است که ناتمام مانده است.

 اولین هتل بلند، برج رز در همین دبی است که ۱۲ متر از برج العرب بلندتر می باشد. در برج العرب رستوارن واقع در ۲۰۰ متری سطح زمین، چشم اندازی حیرت آور از شهر زیبای دبی می دهد که تجربه غذا خوردن در این رستوران بینظیر است. شکل ظاهری این برج به شکل بادبان قایق و سمبلی از تحول شهری دبی است. جزیره مصنوعی، جایی است که محل قرار گیری این برج می باشد و برای اتصال آن به خشکی از پلی منحنی استفاده شده است.

برج های دوقلوی پتروناس

برج های دوقلوی پتروناس با ۴۵۲ متر ارتفاع در کوالالامپور مالزی قرار دارد و تا سال ۲۰۰۴ بلندترین ساختمان جهان بود. اما اگر دوقلو بودن آن را در نظر بگیریم باید عنوان بلندترین ساختمان دوقلوی جهان را به همین برج بدهیم . این برج های ۸۸ طبقه، از فولاد و بتن تقویت شده ساخته شده اند و نمای شیشه ای آن شباهت زیادی به هنر اسلامی دارد که نمایانگر ناحیه مسلمان نشین مالزی است.

 بین این دو برج در طبقه ۴۱ و ۴۲ یک پل هوایی قرار دارد که برای جلوگیری از شکستن این پل در هنگام بادهای سنگین، آنرا را بصورت لغزان طراحی کرده اند. این پل برای شرایط اضطراری ایجاد شده تا مردم بتوانند یک برج را تخلیه و به برج دیگر روند.

برج های دوقلوی پتروناس

برج خلیفه با ۸۱۸ متر ارتفاع، بلندترین ساختمان جهان است و هر روز هم بر ارتفاع آن افزوده می شود. برج خلیفه یک ساختمان برجسته در دبی است که نمی توان از بازدید آن چشم پوشی کرد. در ۳۷ طبقه پایین این برج، هتل آرمانی که از معروف ترین هتل های ۵ ستاره دبی است قرار دارد. از طبقه ۴۵ تا ۱۰۸، ۷۰۰ آپارتمان شخصی وجود دارد. در طبقه ۷۸ برج یک استخر فضای باز موجود است. و در دیگر طبقات، بجز طبقه ۱۲۳ و ۱۲۴، هم بیشتر دفتر شرکت های مختلف موجود می باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: