May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۷۱۱۸
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
0
شقايق فراهاني با دو فيلم «دعوت‌نامه» و «چراغ‌هاي ناتمام» بازيگر دو فيلمي روز دوم جشنواره بود که البته در فيلم «آزاد به قيد شرط» هم در روز اول بازي کرده بود.
حاشيه‌نگاري دومين روز جشنواره فيلم فجر (عکس)پول‌نیوز - دومين روز جشنواره فيلم فجر با انتقاداتي از سوي تماشاگران حاضر در برج ميلاد نسبت به يکي، دو فيلم برگزيده توسط هيات انتخاب برگزار شد.

يازدهم بهمن‌ماه، برج ميلاد به عنوان سينماي اهالي رسانه در سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر شاهد حضور مديران و هنرمنداني بود که در کنار خبرنگاران و عکاسان به تماشاي فيلم‌هايي نشستند که هنوز هيچ کدام آن‌طور نتوانسته‌اند تنور جشنواره را گرم کنند.

* حجت‌الله ايوبي رييس سازمان سينمايي پس از حضور در برج ميلاد به نشست پرسش و پاسخ فيلم «سهيلا شماره 17» رفت و پس از دقايقي بيرون از سالن، پاسخگوي سوالات خبرنگاران درباره فيلم «کاناپه» عياري و واکنش اصغر فرهادي به تحريم دونالد ترامپ شد.

* در حاشيه نشست فيلم «سهيلا شماره 17»، محمد حيدري کاتالوگ اين دوره جشنواره را رونمايي کرد.

* اولين فيلم روز دوم جشنواره، مستند «انحصار ورثه» بود که با توجه به چهره متفاوتي که از شهيد آويني در آن ارائه مي‌شود و حضور فيلمسازان برجسته‌اي همچون ابراهيم حاتمي‌کيا و کيومرث پوراحمد در آن، با وجود نمايش در ساعت 13:30 استقبال زيادي از آن صورت گرفت.

* تقريبا تمام فيلم‌هاي اين روز برخلاف روز اول با تاخير کم حدود 10 دقيقه‌اي نمايش داده شدند.

* فيلم «چراغ‌هاي ناتمام» به عنوان يکي از فيلم‌هاي دفاع مقدسي جشنواره با وجود شروع خوبي که داشت رضايت تماشاگران را جلب نکرد و حتي آتش تقي‌پور بازيگر پيشکسوت، با حضور در نشست اين فيلم به فيلمنامه اين اثر انتقاد کرد.

فيلم «چراغ‌هاي ناتمام» به دليل دو پاره شدن داستان و دور شدن از قصه اوليه، واکنش يکي از مديران سينمايي را هم در پي داشت که در اظهارنظري غيررسمي از انتخاب اين فيلم توسط هيات انتخاب انتقاد کرد.

* سومين فيلم سينمايي يازدهم بهمن، «سهيلا شماره 17» به کارگرداني محمود غفاري بود که موضوع آن و اتفاقات مربوط خنده‌هاي از روي رضايت و در برخي مواقع تشويق تماشاگران را به همراه داشت، هر چند عده‌اي سوژه دختران 30، 40 ساله‌اي که دنبال شوهر هستند را توهين‌کننده مي‌دانستند.

در نشست پرسش و پاسخ اين فيلم عليرضا داوودنژاد هم به واسطه حضور دخترش زهرا داوودنژاد حضور داشت و به اظهارنظر هم پرداخت.

* فيلم «دعوت‌نامه» به کارگرداني مهرداد فريد چهارمين فيلم نمايش داده‌شده در برج ميلاد بود که بيشترين انتقاد را در دو روز اول جشنواره به دنبال داشت و تشويق‌هاي چند باره و خنده‌هايي که در سالن رسانه‌ها در واقع واکنش منفي به فيلم تلقي مي‌شود بارها در حين نمايش اين فيلم سه اپيزودي که بيشتر يک تله‌فيلم بود، تکرار شد.

* چيدمان صندلي‌هاي سالن نشست پرسش و پاسخ فيلم‌ها يکي از تغييرات کاخ رسانه بود که نه فقط نسبت به روز گذشته بلکه نسبت به چند سال گذشته جابه‌جا شده بود تا عکاسان و خبرنگاران فضاي بهتري براي حضور در نشست داشته باشند.

* شماره اول بولتن جشنواره با عنوان «فعلا چهار هيچ به نفع حذف‌شده‌ها» توزيع شد. در اين شماره فيلم‌هاي روز اول جشنواره بررسي شده است.

* سومين شماره روزنامه جشنواره هم به دبيري حيدري و با عنوان «شهر در دست سيمرغ» منتشر شد.

* شقايق فراهاني با دو فيلم «دعوت‌نامه» و «چراغ‌هاي ناتمام» بازيگر دو فيلمي روز دوم جشنواره بود که البته در فيلم «آزاد به قيد شرط» هم در روز اول بازي کرده بود.

* آخرين فيلم دومين روز جشنواره که به عنوان «ابد و يک روز» جشنواره امسال هم از آن ياد مي‌شد، «تابستان داغ» بود که تماشاگران را نسبت به ديگر فيلم‌ها بيشتر راضي کرد؛ هرچند با توجه به شروع فيلم با بازي پريناز ايزديار فيلم «ابد و يک روز» تداعي مي‌شد و در ادامه هم فيلم‌هاي «ملبورن» و «درباره الي» به ذهن مخاطب مي‌رسيد. البته اين نکته از کارگردان هم پرسيده شد و او فقط شباهتي در فيلمنامه به آثار فرهادي را تاييد کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: