کد خبر: ۲۱۷۲۱۸
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
0
سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اواخر آذرماه 1393 تفاهمنامه همکاری برای شناسایی ذخایر 250 کیلومترمربع از مساحت کشور را امضا کردند.
پول‌نیوز -  سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: مرحله شناسایی 100 درصد پهنه های اکتشافی کشور به پایان رسیده و در برخی موارد، پی جویی و اکتشافات عمومی نیز پیشرفت مناسبی کرده است.

22 پهنه اکتشافی در استان‌های گلستان، مرکزی، خراسان جنوبی، کردستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، آذربایجان شرقی و کرمانشاه قرار دارد که مرحله شناسایی آنها پایان یافته است.

پس از پایان این مرحله، انتظار می رود برنامه پی جویی در دستور کار قرار گیرد.

بر اساس تقسیم بندی سازمان ملل متحد، اکتشاف شامل چهار مرحله شناسایی، پی جویی، اکتشاف عمومی و اکتشاف تفصیلی است. 

وزارت صنعت، معدن و تجارت یا سازمان های صنعت، معدن و تجارت هر یک از استان های یاد شده اکتشاف این پهنه را به سازمان ایمیدرو سپرده اند.

مساحت کل پهنه ها 254 هزار و 789 کیلومترمربع و جمع کل محدوده های امیدبخش 440 محدوده است.

ایمیدرو، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اواخر آذرماه 1393 تفاهمنامه همکاری برای شناسایی ذخایر 250 کیلومترمربع از مساحت کشور را امضا کردند.

نتایج مقدماتی به دست آمده بر اساس فعالیت های اکتشافی، وجود 450 میلیون تن ذخیره جدید زغال سنگ، 550 میلیون تن سنگ آهن، 150 هزار تن آنتیموان و 40 تن طلا را به اثبات رسیده است.

پیش از آغاز به کار دولت یازدهم، اعلام شد میزان ذخیره اکتشافی معادن کشور 57 میلیارد تن است که نزدیک به 37 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

ارزش ذخایر اکتشافی 770 میلیارد دلار برآورد شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت، شمار معدن های فعال کشور را پنج هزار و 400 معدن اعلام کرده است که سالیانه نزدیک به 400 میلیون تن مواد معدنی از آنها استخراج می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: