May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۷۳۸۰
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
0
با در نظر گرفتن میزان حضور هر یک از انواع وسایل نقلیه در تصادفات به نسبت میزان تردد در شبکه‌ راه‌های کشور، به ترتیب کامیون، سواری، وانت و تریلر بالاترین خطر درگیر شدن در تصادفات را دارند.
پول‌نیوز، فرانک آقاصفی - ایمنی وسایل نقلیه باری موضوعی چندوجهی است و ضمن متاثر بودن از سه مقوله انسان، خودرو و محیط، برخلاف حمل‌ونقل جاده‌ای رایج به نحو قابل‌توجهی از نیازهای صنعتی، سیاست‌های مدیریتی، محدودیت‌ها و الزامات قانونی و فعالیت‌های نظارتی تاثیر می‌پذیرد.

وسایل نقلیه سنگین با وجود سهم اندک آن‌ها از مجموع وسایل نقلیه‌ای که در معابر درون‌شهری تهران در حال حرکت هستند، متاسفانه سهم قابل‌توجهی از مجروحان و همچنین متوفیان مربوط به تصادفاتی را که یک طرف آن وسایل نقلیه سنگین اعم از مقصر و غیرمقصر بوده است، به خود اختصاص داده‌اند.

تا جایی که علت عمده مرگ‌ومیر در بسیاری از شهرهای کشور ما تصادفات وسایل نقلیه سنگین است. این تصادفات هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی را به دنبال دارند.

امروزه وسایل نقلیه سنگین در کشور به طور متوسط 2.5 درصد از کل ترافیک را شامل می‌شود که این میزان به همراه تصادفات ناشی از آن سالانه در حال افزایش است.


از سوی دیگر مطابق آمار، 15 درصد از کل وسایل نقلیه‌ای که دچار حادثه رانندگی شده‌، جزو ناوگان عمومی کشور بوده است.

با در نظر گرفتن میزان حضور هر یک از انواع وسایل نقلیه در تصادفات به نسبت میزان ترددی که در شبکه‌ راه‌های کشور داشته‌اند، معلوم می‌شود به ترتیب کامیون، سواری، وانت و تریلر بالاترین خطر درگیر شدن در تصادفات را دارند.

این نکات بیانگر اهمیت حمل‌ونقل عمومی کالا و مسافر، ضرورت مدیریت صحیح و رسیدگی به وضعیت ناوگان عمومی، زیرساخت‌ها، تامین ایمنی، قوانین و مقررات مربوط به آن‌هاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: